-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kraftwerk for Rudskogen
Porsche er ikke ukjent med å by kundene på litt kjøring. Og hvis det skal bys på Taycan-kjøring, må det bys på enda litt mer. Nemlig strøm. Det løser de med egen batteripakke på hjul.
Hadde det vært 40 år siden og noen hadde fortalt meg om «Soul on Track», hadde jeg tenkt på en LP med James Brown der det ikke var hakk i plata slik at nålen fulgte sporet.
I dag er det åpenbart noe helt annet.
I hvert fall var det det på Hungaroring for noen uker siden. Det dreide seg om en mulighet til å kjøre Taycan på bane.
Hungaroring er en moderne bane, men akkurat ladere for Porsches 800 volt systemer er det ikke så mange av der. Men Porsche har utviklet svaret på slikt for lenge siden: mobile ladetrucks der både laderne og strømmen finnes om bord.
Med 3,2 mega-watt om bord kan ti Taycan lades samtidig på topp speed. Ladekapasiteten er på 2,1 mWt. Det betyr at 30 Taycaner kan betjenes fra enheten før den må lades.
Og det kan skje fort, under rette omstendigheter er den full etter fire timer.
Anleggene er ikke nye, de har vært forsøkt under is-øvelser i Finland ved minus 40 grader, og under tre-ukers kundearrangement i Portugal i fjor.
– Vi har brukt disse trailerne ved en rekke eventer i Europa lenge, og har gjennomført rundt 5000 lade-operasjoner. Ofte under ekstreme omstendigheter. Dette fungerer, sier Ragnar Schulte – sjef for kundeopplevelser i Porsches marketing-avdeling.
I dag er det ikke mange store kunde-eventer, og den siste E-Warm-up Training fant sted i begynnelsen av oktober. Men Porsche regner med å komme sterkt tilbake etter Covid 19 rotet.
Det jeg syns skal bli spennende med en slik track-day er å se hvor mye en Taycan egentlig bruker når den kjøres slik den virkelig kan kjøres. I begynnelsen av oktober blir det mulig å finne ut av på Rudskogen.