-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Citroëns nye elbil er priset
Citroën er klar med prisene på sin nye elbil, ë-C4. De starter på 277.000 kroner, og for 35.000 mer får du det importøren definerer som en topp utstyrt bil.
Med en lengde på 436 centimeter, en bredde på 180 cm bred og en høyde på 152,5 cm hører Citroën ë-C4 hjemme i C-segmentet, også kjent som Golf-klassen.
En akselavstanden på 267 cm skal sørge for et romslig interiør mens bagasjerommet har en kapasitet på 380 liter – identisk med en Golf.
Elbilen har en rekkevidde på inntil 350 kilometer basert på WLTP-syklusen og kan hurtiglades med en hastighet på 100 kW.
Citroën ë-C4 er femte bil ut i rekken av elektrifiserte Citroën-modeller, sammen med C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy og ë-SpaceTourer.
Progressive Hydraulic Cushions skal sørge for komfort i kjent Citroën-kvalitet, noe som underbygges av Advanced Comfort-setene vi kjenner fra C5 Aircross
Bygget på CMP-plattformen fra PSA leveres nye Citroën ë-C4 med et batteri på 50 kWt. Motoren yter 136 hestekrefter og har et dreiemoment på 260 Newtonmeter.
Tre utstyrsnivåer
Nye Citroën ë-C4 kommer i tre utstyrsnivåer hvor Feel, som starter på 277.000 kroner pluss levering, er innstegsnivået.
Her inngår utstyr som ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiums-felger, 10-tommers berøringsskjerm, aktiv nødbrems som registrer både fotgjengere og syklister, skiltgjenkjenning og automatisk styring av fjernlys.
Neste nivå er Feel Pack som koster 292.000 kroner. Her inkluderes head-up-display, navigasjon, ryggekamera med parkeringssensorer og nøkkelfri adgang og start.
Toppnivået Shine, koster kr 312.000 og inkluderer i tillegg mørke ruter, blindsonevarsling, adaptiv cruise-kontroll med full stop/go – samt oppvarmet multifunksjonsratt.
Bagasjerommet på 380 liter er ifølge produsenten enkelt å utnytte takket være et flatt gulv, rette sider og god innlastingsbredde.
Med baksetene lagt ned kan du frakte 1.250 liter – fortsatt med helt flatt gulv. Ladekabler får plass under gulvet, og bagasjerommet er utstyrt med kroker til handleposer, mens en luke i bakseteryggen gjør transport av ski og andre lange gjenstander til en lek.
Nye Citroën ë-C4 kommer til Norge mot slutten av året. Importøren lover mer informasjon om biler med fossilmotor litt senere, men vi kan trygt anta at elbilen vil står for majoriteten av salget her.
Lengde: | 4.354 mm |
Bredde: | 1.834 mm |
Høyde: | 1.522 mm |
Akselavstand: | 2.667 mm |
Svingradius: | 10,9 meter |
Bakkeklaring: | 156 mm |
Bagasjerom: | 380-1250 liter |
Innlastingshøyde: | 715 mm |
Batteri: | 400 V Li-Ion 50 kWh |
Ytelser: | 136 hk / 260 Nm |
Rekkevidde: | 350 km (WLTP) |
Toppfart: | 150 km/t |
Aks. 0-100 km/t: | 9,7 sekunder |
Ladetid 100 kW hurtiglader: | 80% på 30 min |
Ladetid 32 A ladeboks: | Mellom 5 og 7 ½ timer |