-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Arven etter Rover
Kinesiske Roewe er det som er blitt igjen etter at kineserne overtok Rover. Det kunne opplagt gått mye verre.
Roewe er et av de etablerte merkene på hjemmemarkedet. De siste årene har de ikke vært SÅ langt unna en halv million biler/år, og har dermed et volum som betyr noe.
De eies av kjempestore SAIC, og i den nærmeste familien er også to andre merker som vi begynner å kjenne godt her hjemme: Maxus og MG.
Roewe har en rekke forskjellige modeller og den ferskeste er ROEWE ei6MAX 500 PHEV – ikke mindre.
En ganske elegant firedørs sedan med den anderumpa som vi begynner å bli vant til på 2021-modeller i Beijing.
Den har en akselavstand på 272 cm og måler 467 cm. Vekten er akseptable 1480 kg. Ikke av de største, og en bil som ypper seg i konkurrensen med utfordrere som Buick Velite, Ford Mondeo fra Changan og VW Passat fra en annen av SAIC-avdelingene.
Dette er altså en plug-in hybrid der elmotoren yter 134 hk og hvor en 108 kg batteripakke rommer 9,1 kWt som skal holde til 51 km rekkevidde.
Bensinmotoren yter 166 hk, slik at i en kjøremodus har man cirka 300 hk til rådighet. Eller sagt på en annen måte: 7,5 til hundre.
Og hvis du tror på slikt, så er bensinforbruket oppgitt til 0,15 liter/mil. Strømforbruket er 1,1 kWt/mil. NEDC, som kineserne fremdeles driver med.
Det er verdt å merke seg at nå kommer også Roewe med rent batterielektriske biler. R ER6 heter den første og ser ut som den egentlig er på samme plattform som ei6 – eller hva som er dens fulle navn. Men de utvendige målene er litt større.
Det eneste jeg vet om spesifikasjonene er at motoren kommer fra Huayu Automotive og yter 184 hk. Forbruket skal være på 12,2 kWh/100 km og rekkevidden 620.
Roewe har introdusert et nytt R-motiv til fronten for å fortelle at her kommer en bil på strøm.