-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste generasjon C-Klasse
Her er neste generasjon C-Klasse ute og tester i lett kamuflert form.
Det er ikke mer enn et års tid siden modellen fikk en teknisk oppgradering hvor det viktigste argumentet for Norge var at den ladbare hybriden, som står for majoriteten av salget, fikk vesentlig økt elektrisk rekkevidde. I praksis rundt 50 kilometer.
Bilen som er knipset her skal trolig på markedet sent neste år som 2022-modell.
Femte generasjon C-Klasse blir ny fra topp til tå, med avanserte hybride drivlinjer – både milde og ladbare – og avanserte autonome egenskaper derivert fra den nye S-Klassen.
Viktigste konkurrenter blir Audi A4 og BMW 3-serie. Dette er fortsatt viktige modeller for de tre erkerivalene, men denne bilklassen har tapt mye terreng til SUV-er de senere årene.
Mercedes går stille i dørene når de fornyer sine modeller, og likheten mellom C- og E-Klasse er slående. Neste C-Klassen blir en evolusjon på dagens modell, snarere enn en revolusjon med hensyn til design og format.
C-Klassen skal bygges på en revidert utgave av MRA-plattformen (for bakhjuls og firehjulsdrevne biler) som gir bedre muligheter for elektrifisering, blant annet med 48V-system. Plattformen skal også benyttes for neste generasjon GLC.
Ifølge Autocar vil toppmodellen fra AMG, C63 bytte ut V8-motoren med en hybridisert 2,0-liter med over 500 hestekrefter.
Som forgjengeren vil også neste generasjon C-Klasse komme i fire karosseriformer – som sedan, stasjonsvogn, coupé og cabriolet.
Men i tillegg skal den som E-Klassen lanseres i en ny All Terrain utgave som blir en direkte utfordrer til blant annet Audi A4 Allroad og Volvo V60 Cross Country – en stasjonsvogn med ekstra bakkeklaring og off-road-elementer.
Nye C-Klasse vil tilbys med et utvalg bensin- og dieselmotorer, med mildhybrid og plug-in teknologi. Kanskje klarer de å tøye den elektriske rekkevidden ytterligere.
Mercedes vil tilby det siste innen elektroniske hjelpemidler i C-Klassen, inkludert semiautonome egenskaper som gjør at du kan slippe rattet over lengre perioder og fjernstyre bilen inn på en trang parkeringsplass ved hjelp av nøkkelen eller en app.