-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Atom-bil fra Mahindra
Citroën Ami må bare ikke tro den er verdens eneste elektriske mikrobil bygget av en vanlig bilfabrikk. Snart er Mahindra Atom klar til å ta opp kampen om storbyene.
Atomet ble først vist på en lokal bilutstilling i India for to år siden.
I disse dager foregår de siste test-øvelsene, og biler er klar for markedet tidlig neste år.
Det er ikke gitt noen informasjoner om tekniske data, så jeg aner ikke hvor kort den er. Men det blir altså sagt at den har plass til fire, og den virker ganske høy, så noen lekebil er det ikke.
Det er sannsynlig at den er bygget på Mahindras MESMA 48 plattform der de allerede har Treo – en elektrisk rickshaw, og eKUV100 elbilen på plass. Da snakker vi muligheter for batterier med forskjellige kapasiteter og motorer på mellom 6 kW og 40 kW.
Det ser ikke ut som om denne bilen får det største av noen av disse alternativene. Atomet ser vel ut som den nødig vil gjøre mer enn 60, og det snakkes om rekkevidde på 8 mil og en ladetid på fire timer.
Den har heller ikke ABS eller airbag eller den slags, men den skal visstnok få verdens mest avanserte termiske systemene for batterielektriske biler, blir vi lovet av Martin Murray, Mahindras tekniske overhode, i et intervju på YouTube.
Men det er noe annet med denne bilen også.
Vi har vært borti noen 60.000 kroners biler i det siste. Fortrinnsvis kinesiske.
Her har vi en ny kandidat til 60K-segmentet.
Kanskje blir den virkelighet. Kanskje også i Norge. Ami skal tråkke opp den løypa.