-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Fra konsept til drømmebil?
Det er snart tre år siden Citroën stanset produksjonen av C5 for å konsentrere seg om SUV-er, men nå er det tegn som tyder på at de skal tilbake i den forlatte nisjen.
På Paris-utstillingen i 2016 viste Citroën en lekker konseptbil med betegnelse CXperience, og siden har mange drømt om at denne skulle materialisere seg i en ny toppmodell.
To år senere ble det rapportert at Citroën jobbet med en erstatning for C5 og at denne skulle på markedet i 2020.
Med noen uker igjen av 2020 kan vi nok fastslå at så ikke skjedde, men det betyr ikke at prosjektet er dødt.
Ifølge Autonews Europe har kilder hos Citroën bekreftet at en ny mellomstor modell fortsatt er under utvikling. Og at den blir noe helt utenom det vanlige – nemlig en typisk Citroën.
Nå er markedet for mellomstore sedaner krympet betydelig de senere årene ettersom kunder flest foretrekker SUV-er og crossovere. Men i ett viktig marked er sedanene fortsatt populære – nemlig Kina som i en årrekke har vært et lukrativt marked for Citroën.
Nå vet vi foreløpig lite om den kommende modellen, men den nylig lanserte C4 kan gi oss en pekepinn. Den er litt høyere enn tradisjonelle sedaner / kombier, og stylet med detaljer vi normalt forbinder med SUV-er.
Siden Kina er primærmarked er det rimelig å anta at C5, eller hva den skal hete, vil tilbys som elbil i tillegg til konvensjonelle drivlinjer.
Mye tyder også på at det er i Kina bilen utvikles og vil bli produsert. At kamuflerte biler er observert og fotografert i Kina er en indikasjon på det.
Det blir interessant å se om modellen også er aktuell for vårt kontinent, men det vet vi ikke før Citroën gir oss flere detaljer.