-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Hispano Suiza går offroad – på strøm
Tidligere har vi møtt Hispano Suiza som en wanna-be-luksusbil med moderne spesifikasjoner basert på dype, historiske røtter. Dette her er noe helt annet.
Jeg kan ikke akkurat påstå at jeg har lurt veldig på hvordan det går med Carmen. Hvis hun og Hispano Suiza overlever forteller de meg vel om det, tenkte jeg.
I stedet dukket dette opp.
Omtrent så fjern fra, luksuriøse, pompøse Carmen som mulig.
En offroader med de mest groteske hjulåpninger og skjermer du kan tenke deg som ser ut som den står 30 cm over bakken og er klar til å gyve løs på hvilken som helst spesialetappe man kunne finne på å rulle ut foran henne.
Riktignok har hun det til felles med den bilen vi har sett på noen bilutstillinger nå, at denne er også elektrisk. Ikke batteri, men strøm fra brenselceller.
Og det er der historien ligger, for dette er en bil bygget spesielt for å delta i den nye Extreme E-serien.
En offroad racing-serie som skal kjøres over fem to-dagers etapper neste år, og spre seg over hele kloden.
Først i Saudi Arabia den 20 mars. Deretter Senegal, Kangerlussuaq på Grønland, Amazonas i Brasil og sist Patagonia, Argentina i desember.
Det er mulig bilene skal fraktes på seilskip kloden rundt – det som ligger under her er selvfølgelig bærekraft.
Nå skal ikke Hispano Suiza få skylden for denne bilen, den er en Odyssey 21 – en standard-type off-road racer som bygges av Spark Racing.
Men bilen har jo fått litt Hispano-dekor da, og siden de har alliert seg med enda et energidrikk-merke, Xite heter dette, går det kanskje an å skille denne bilen fra de andre hvis du vil ha noe å heie på.
Mannskapet her består av Christine Giampaoli Zonca og Oliver Bennett – hun er italiensk fra Spania, han er engelsk fra England – begge med kjørefort-erfaring.
Det er en av spesialitetene i Extreme E at det skal være en av hvert kjønn i hver bil, så vi får møte noen av klodens kjappere kvinner her også.
Av herrer er kanskje Sebastien Loeb, Carlos Sainz, Johan Kristoffersson og Mattias Ekström navn du kjenner.
Men dersom du virkelig ønsker å vite mer om denne nye formen for motorsport har du hjemmesiden deres her.
Og jo, jeg kommer til å heie på Hispano. Delvis også for å feire at neste år er det 100 år siden Andre Dubonnet vant Boillot Cup med sin Hispano Suiza H6 Coupé.