-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Lotus på gang
Allerede før Lotus har fått sin topp-modell Evija skikkelig på lufta, er de i gang med sin neste. Prototype-produksjonen iverksettes i år.
Lotus har offentliggjort et teaser-bilde av den nye bilen, sammen med tre fire slektninger. Sannsynligvis spesialmodeller som spinnes av denne nye type 131.
Lotus trenger nemlig flere modeller i dette segmentet, for samtidig som de forteller om en ny bil, der de har investert 100 millioner pund i nye produksjonsanlegg, avslører de at dette er siste år for Elise, Exige og Evora.
Og det minner meg om en annen ting, før vi går videre. I og med at Evija har typenummer 130, har jeg fått bekreftet at Lotus holder på med samme modellpolitikken de har fulgt siden de ble født.
Nye prosjekter telles fortløpende, uansett om det er racing eller gatebil. Seven var 7, 11 var 11 og Gold Leaf Formel 1 var 47.
Da har det ikke skjedd mye siden Elise med typenummer 111 i 1996, men når jeg tenker meg om så har det jo ikke det.
Vi vet ikke mye om den kommende bilen, men vi vet i hvert fall at de fortsetter med aluminium-chassis-oppskriften (med norske røtter) som startet med Elise.
De har nemlig bygget en ny fabrikk i Norwich der man skal produsere rammene til den nye bilen, fremdeles etter den gamle oppskriften: ekstrudert og limt sammen.
Det sies ikke noe om kapasiteten der (bortsett fra «flere tusen»), men at de skaffer distriktet 125 nye arbeidsplasser og at det i år skal bygges 1500 rammer for de utgående modellene.
Bilene bygges fremdeles i Hethel, 35 kilometer fra det nye anlegget.
Se forresten ikke bort fra at her vil det også kunne bygges franske Alpiner.
Selv om Lotus er eid av Geely og Alpine slett ikke er det, burde ikke det være til hinder for smart samarbeid, og Lotus og Alpine skal nå se på mulighetene for sammen å vurdere en ny, helelektrisk sportsbil.
Det er også snak om å utvide samarbeidet til bilsport på høyt nivå, langdistanseracing og Formel 1.
Da begynner det å bli spennende, for Renaults Formel 1 satsing er nå lagt under Alpine, der de har fått ny sjef. Laurent Rossi var sjef for Strategi og Forretningsutvikling i Renault-Gruppen før han ble Alpinesjef for noen uker siden. Han har hentet Davide Brivio som sportssjef.
Han er gammel MotoGP-mann og ledet Suzuki-teamet da Joan Mir tok VM-tittelen. Og det med et budsjett halvparten av Ducatis ble det sagt.
Han var også mannen bak Valentino Rossis merch-innsats. Den ble også glimrende gjennomført. Rossi er vel en av sportens rikeste, blant annet på grunn av salg av navnet, men det har jo overhodet ikke endret folks oppfatning av en jordnær, nøktern, glad og spinngal motorsykkelkjører. Med andre ord: god merch-administrasjon.
Blir dette et samarbeid er Lotus kommet i Godt Selskap.
Alpine også, forresten. Lotus er kanskje liten på produksjon, men en kjempe på teknologi, kunnskap og erfaring.