Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 2021

Mazda CX-5 Egnite Edition

Oppdatert Mazda CX-5

For noen år siden var den blant Norges mest solgte SUV-er, men det var før el- og plug-in gjorde sitt inntok i SUV-segmentet. Nå får Mazda CX-5 nok en gang tekniske oppgraderinger.

Publisert

En oppdatert Mazda CX-5 er klar for lansering i Norge. Produktoppdateringen inkluderer blant annet et nytt infotainment-system med større skjerm, app-tilkobling og en ny utstyrsmodell kalt Ignite Edition.

De første bilene med bensinmotor har allerede ankommet Norge, dieselversjonene kommer fra april.

CX-5 får et stort løft på teknologifronten med det nye infotainment-systemet Mazda Connect (kjent fra CX-30 og MX-30) og senterdisplayet vokser fra 8” til en høyoppløselig skjerm på 10,25” i widescreen-format (8:3).

Det nye operativsystemet er ifølge Mazda raskere, mer brukervennlig og har utvidet funksjonalitet sammenlignet med sin forgjenger.

BIL-test: Tre SUV-er med eksosrør

Bilen får støtte for tilkobling med den nye MyMazda-appen som blant annet gjør det mulig å finne bilen på kart, planlegge og sende rutevalg til bilens navigasjon, fjernstyre låsing, etc.

Mazda Connect har i tillegg støtte for Apple CarPlay og Android Auto (via kabel).

Under navnet Ignite Edition lanseres en ny utstyrsmodell som et prisgunstig alternativ til topputgaven Optimum. Ignite Edition kommer med detaljer som svarte 19” lettmetallfelger, svarte speilhus og et interiør i svart kunstskinn med røde sømmer.

I tillegg til de spesielle utstyrselementene leveres ifølge importøren Ignite Edition med en veldig omfattende utstyrspakke som blant annet inkluderer head-up display i frontruten, adaptivt LED-fjernlys, adaptiv cruise-kontroll, Bose lydanlegg og digitalt hovedinstrument.

På jakt etter brukt CX-5? Her får du gode råd på veien

I motorprogrammet for 2021 Mazda CX-5 videreføres tre motorer: Skyactiv-G 2.0 med 165 hk, Skyactiv-G 2.5 med 194 hk og dieselmotoren Skyactiv-D 2.2 med 184 hk.

Alle motorene er optimalisert for å gi lavere CO2-utslipp (besparelse 9-14 g/km) og dieselmotorene er modifisert for å tilfredsstille RDE2-kravene.

Manuelt gir er ikke lengre tilgjengelig etter at drivlinjer med manuell girkasse bare har stått for rundt 1% av det norske CX-5 salget de siste årene.

Du kan imidlertid velge mellom forhjuls- og firehjulsdrift, selv om 94 % av fjorårårets kunde foretrakk det siste.

Priser er klare og de aller første norske leveringene startet i januar for bensinutgavene. Dieselutgavene kommer først fra april, og her er foreløpig ikke prisene klare.

Mazda CX-5 2021

Bensinprogram

Motor

Utstyr

Pris fra kr

2.0 165 hk AT

Vision

422.600

2.0 165 hk AT

Optimum

467.600

2.0 165 hk AT, AWD

Ignite Edition

510.600

2.0 165 hk AT, AWD

Optimum

527.600

2.5 194 hk AT, AWD

Optimum

555.600

Dieselprogram

Motor

Utstyr

Pris

2.2 184 hk AT

Vision

Ikke fastlagt

2.2 184 hk AT

Optimum

Ikke fastlagt

2.2 184 hk AT, AWD

Ignite Edition

Ikke fastlagt

2.2 184 hk AT, AWD

Optimum

Ikke fastlagt

Powered by Labrador CMS