-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Verdensrekord, innendørs Porsche
Det visste du ikke, at innendørs fartsrekord med bil har stått stille siden 2013. Nå er den endelig hevet, med en Porsche Taycan.
Var det ikke Aukrust-figuren Enkefru Engelschøn-Glad som i sin tid lanserte Innendørs sleggekast i et program i NRK?
Det høres like harmonisk og riktig ut som innendørs fartsrekord med bil.
Men jeg oppdaget en dag jeg var innom Guinness World Records, og greide å rive meg løs fra «Ektepar med flest kroppsdekorasjoner i verden» at noen faktisk tar denne rekorden på alvor også.
Og at Guinness stiller opp og sertifiserer den.
Den gamle rekorden ble satt av finnen Mikko Hirvonen med en spansk Crosscart i Expo-senteret i Helsinki for temmelig nøyaktig åtte år siden.
Det oppdaget åpenbart amerikaneren Leh Keen som til vanlig kjører en 911 GT America i USCAR-mesterskapet.
Han snakket med Porsche, fant et passende lokale i New Orleans sitt Convention Center og tok ut lyseblå Taycan.
Reglene krever at ved start og stopp skal bilen stå bom stille, derfor er gode bremser like viktig som nulltilhundre på 2,6.
Nå skulle man tro at Amerikas største utstillingshall var perfekt, men Keen oppdaget at det polerte betonggulvet var glatt som is. Og med en massiv betongvegg i den andre enden.
Han påstår han ikke tittet på speedometeret under kjøring, at han bare planla hvor oppbremsingen måtte begynne. Det viste seg allikevel at rekorden var slått med god margin.
Hirvonen hadde gjort 140 km/t på toppen av aks-kurven. Keen hadde klart 165,2 km/t.
Men egentlig er vel bare spørsmål om å finne et enda større anlegg med tak over? Det virker som det er bygget som setter rekorden – og ikke bilen.