-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
993 med noko attåt
Gunther Werks heter et firma som retro-rester eller resto-modder, eller hva det heter, eldre Porscher og får dem til å bli noe helt eksepsjonelt.
I California er det ikke bare Singer som tar Porscher av forskjellig alder og bygger dem opp til noe de aldri var ment å være.
En annen i samme leia er Gunther Werks – et underlig navn, spesielt når det er oppkalt etter en tysk-amerikansk NASA-mekaniker som het Günter uten H (ifølge hjemmesiden).
Men det ser ikke ut til å gjøre noe underlig med produktene deres – å dømme etter den samme hjemmesiden. De ser ganske lekre ut.
Hele utgangspunktet er romantikken rundt 993-Porschen. Den siste ekte av slekta – det vil si siste kapittel av luftkjølings-sagaen.
Den har en helt spesiell posisjon blant hard-core nielverne, og det er det som er utgangspunktet for Gunther Werks sine ferske kreasjoner.
«Hva hvis» var utgangspunktet, som i hva hvis vi tok en 993 og oppgraderte den med alt vi hadde tilgang på men samtidig sørget for at den beholdt den opprinnelige 993 karakteren?
Så det betyr mengder av nye karosserideler i karbon, nye fester, og dermed ny geometri, for opphengningen og en fire liters flat sekser fra Rothsport Racing som leverer sine, ikke altfor overdrevne, 435 hester gjennom en oppgradert utgave av den opprinnelige Getrag-kassen som satt i 993.
De startet med coupeen som står på Fuchs-aktige hjul og har 3D-printet eksos, og et panser foran som er 25 % lettere enn originalen, og med et dashbord, ikke altfor langt unna originalen det heller, men med LED-girskifte lys, og der platen for rund-instrumentene er frest ut av ett enkelt stykke aluminium.
De avsluttet denne serien med å sette runderekord på Laguna Seca for luftkjølt bil (siden når er det blitt en klasse?), med Randy Pobst – vinner av 24 H Daytona – bak rattet.
Ikke før var den begrensede serien på 25 biler ferdig, så dro Werks i gang med en Speedster.
De samme endringene, men i tillegg omfattende forsterkning av karosseri og plattform. Et tak gjør en kjempejobb når det gjelder å stive av et karosseri, det må kompenseres når taket forsvinner.
Stofftaket finner du under de strømlinjede nakkestøtteforlengelsene som er hentet fra 930 og 964 Speedsterne.
Og så har du den solide anderumpa da, med et skop for ram-luften hentet rett ut fra manuskriptet til 1973 Carrera RS 2,7.
Frontruten her er også mye skråere enn på coupéen, og dersom du sier fra når du får menyen, kan den fjernes helt.
Coupeen later til å ha kostet rundt 400.000 dollar. Man kan trygt regne med at det er lagt enda 20 prosent ekstra på Speedsteren. Mindre plass, dårligere komfort og frisk luft pleier ikke være spesielt billig.