-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Centodieci den Første
Det er nesten så man begynner å lure på om Bugatti ikke har klart å selge alle sine Centodieci når de må gjøre verden oppmerksom på at de nå er i ferd med å fullføre den første prototypen.

Oppskriften pleier å være denne:
En superbilprodusent viser en übersuperbil som de så forteller koster vanvittig mye mer enn standardmodellen som allerede koster vanvittig mye, og at denne nye bare skal bygges i noen eksemplarer og du behøver ikke en gang tenke på det for alle er for lengst solgt.
Og så hører man ikke mer om den før en plutselig dukker opp på en auksjon om fem år. Den blir solgt for en helt vanvittig pris, åpenbart av en som er veldig interessert i at merkets renommé ikke skal ødelegges og at illusjonen om vanvittig øking i verdien for samlere skal opprettholdes.
Akkurat denne modellen er litt spesiell. Lansert på Pebble Beach i 2019 er den både en feiring av Bugatti-merkets 110-årsdag og en hyllest til den kortlivede italienske Bugattien fra 1990-tallet – EB 110.
Et kapittel i Bugatti-historien som har vært omgitt av øredøvende taushet frem til for to år siden, da mannen bak, Romano Artioli, plutselig ble trukket frem i lyset igjen.
Meget fortjent.
Men så var det Folkevogn-utgaven da. Centodieci betyr også, som du kanskje gjettet, hundreogti og det er beundringsverdig meget EB 110 her, uten at det er blitt en retrodesign.
Bilen selv er selvfølgelig basert på mye produksjons-Bugatti, men André Kullig forsikrer at det i realiteten er en helt ny bil, med masse utfordringer.
Han er Bugattis sjef for ‘one-off’ og ‘few-off’ prosjekter og jeg er sikker på at han kan skrive en veldig spennende bok. Kanskje ikke om bilene, men om kundene. Dessverre er diskresjon fremdeles en verdsatt egenskap som praktiseres i denne bransjen.
Da den ble vist fikk vi vite at den skulle koste 8 millioner euro, at 1600-hesteren skulle bygges i ti eksemplarer og – selvfølgelig – at alle hadde sine eiere for lengst. Blant dem Cristiano Ronaldo, fikk verden vite fra andre kilder.
Men hvorfor bryter da Bugatti vanlig sedvane og sender oss et ganske imponerende bilde av prototypen i form av et rullende chassis tjoret fast på en bremsebenk med beskjed om at nå har den gjort sine første dynamiske prøver, og at den nå skal ut på nye prøver for å finstille chassiset og at det hele er i rute og at den første kunden skal få sin neste år?
Godt å vite, men det må være en grunn til at slike meldinger ikke som vanlig er eksklusivt forbeholdt de ti som har direkte interesse av det.