Cupra : Cupra offisielt på plass i Norge - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
12 bilder i galleri
Cupra offisielt på plass i Norge
Cupra er nå offisielt lansert og på plass i Norge. Deres første egenutviklede og -designede bilmodell, Formentor, åpner salget gjennom merkets norske nettside.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Ambisjonene for Seats sportslige merke i Norge er ifølge importøren å utfordre status quo i bilbransjen, i tillegg til å bli lagt merke til på norske veier med engasjerende design og kjøreegenskaper.

– Du kommer kanskje ikke til å se en Cupra på hvert gatehjørne, men de du ser, kommer du til å legge merke til, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for Cupra i Harald A. Møller AS.

Som tilfellet er for Seat blir også Cupra-satsingen i Norge digital og satt opp for å lett kunne tilpasse seg etterspørsel og endringer i markedet.

– Cupra representerer en enormt spennende mulighet for oss i Norge, og alle modellene vi henter fra Barcelona er elektrifiserte. I tillegg blir salget heldigitalt, og vi tilbyr hjemlevering på døra til kundene. Vi skal utfordre de konvensjonelle måtene å kjøpe, eie og bruke bil på, og det gjør vi med et bilmerke som virkelig gjør at du også står ut på veien, sier Ågotnes.

Cupra-navnet springer ut fra motorsport-referansen Cup Racing, noe som synes tydelig i deres første helt egenutviklede og -designede modell, Formentor. Den nådde helt til finale-heatet i den nylig avholdte Car of the Year-kåringen, og er nå på plass i det norske markedet.

Her lanseres den som ladbar hybrid og følges av den helelektriske Cupra Born som skal presenteres snart. Sistnevnte bygges på Volkswagen-gruppens MEB-plattform.

– Cupra Formentor er en perfekt merkevarebygger for oss, med distinkt design synlig fra alle vinkler. Så følger vår første fullelektriske modell, Born som har et stort potensial til å treffe veldig godt i vårt marked. Vi ser frem til å kunne dele enda mer informasjon om Born om kort tid. Cupra er for dem som elsker kjøreopplevelser og som ikke nødvendigvis vil ha den samme bilen som naboen, sier Ågotnes.

Formentor er nå tilgjengelig for bestilling via cupraofficial.no. I Norge blir SUV-coupéen tilgjengelig som e-Hybrid med 204 eller 245hk, og en elektrisk rekkevidde på inntil 59 kilometer.

Med elegante og markerte linjer, en dynamisk hekkspoiler, avrundet front og ekstra store luftinntak, skiller den seg ut på veien. I tillegg blir den tilgjengelig med ekstrautstyr som ikke har vært hverdagskost i denne klassen tidligere.

Prisene starter på 399.000 kroner, inkludert hjemlevering i Oslo for varianten med 204 hk, og fra kr 420.000 for varianten med 245 hk. Du finner mer informasjon om priser og utstyr på hjemmesiden

– Dette er en modell som virkelig viser hva som bor i Cupra, og det er mye kjøreglede vi tilbyr for denne prisen. Den pakken vi forbereder for det norske markedet kommer til å bli attraktiv for veldig mange, sier Ågotnes.

I anledning norgeslanseringen viser Cupra også frem sitt nye showroom, Cupra Garage, i Harbitzallén på Skøyen i Oslo. Inntil videre holder det stengt på grunn av de gjeldende covid-19-restriksjonene. Men Cupra er uansett bare noen tastetrykk unna for alle som er nysgjerrige på den nye merkevaren.

– Det er nettbutikken som er navet vårt og hovedplattformen for å møte kundene våre i Norge. Her kan man enkelt velge modell, utstyrsnivå, tilbehør og dessuten komme i direkte kontakt med oss. Så kommer vi hjem til kunder med bilen levert på døra, sier Ågotnes.

Nylig ble det bekreftet at merkets helelektriske konseptbil Cupra Tavascan skal lanseres som produksjonsmodell, og dermed bygger den ytterligere ut den elektrifiserte modellporteføljen til merket som nå er på plass i Norge.

Internasjonalt opplever FC Barcelonas bilsamarbeidspartner også medvind, og det er et offensivt merke som nå ankommer Norge.

Offensiviteten knyttet til elektrifisering illustreres også tydelig gjennom Cupras satsing på Extreme E, en racing-serie som tar e-racing til noen av de mest avsidesliggende stedene på planeten

Målet er å promotere nullutslippsteknologi, samtidig som man demonstrerer ytelsen til helelektriske SUV-er under ekstreme forhold.

Cupra har sitt hovedsete i Barcelona. I Norge er det importør Harald A. Møller AS som skal ta bilene ut i markedet.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: