-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Taket av bestselgeren
Vi har flere ganger fortalt om Wuling Hongguang Mini EV – en frekk, bitteliten elbil som utselger alle andre elbiler i hele verden. Nå har de kappet taket av den.
Selvfølgelig en genial idé. Think tenkte det samme i sin tid. Deres avkappede modell var perfekt for jålete byliv.
Og ble ikkeno’ av.
Nå – endelig – kommer Wuling etter.
Det vil si, jeg vet jo ikke om det blir en produksjonsbil.
Den vi ser nå er et eksperiment på bilutstillingen i Shanghai. Men det ser ikke ut som det skal mye til for å få denne i produksjon. Den er helt lik den produksjonsbilen som debuterte sist sommer.
Selvfølgelig har designerne lekt seg litt. Denne skal jo stilles ut og underholde et publikum som er ganske bortskjemt på denne utstillingen.
De har byttet ut lysene foran og bak med noe som ser ut som det er hentet fra videospill. Dører og støtfangere er utstyrt med innslag i kontrastfarger og hjulene er ikke bare blitt fetere, bilen trillen på noen stilige seks-ekers felger også.
Skjermen bak rattet ser ut til å ha blitt dobbelt så stort, og rattet har fått en rekke kommandofunksjoner som det ikke har hatt før.
Men det som virkelig er litt kjipt er at fordi bilen er utstyrt med foldetak, finnes ikke baksetet mer. Noe av det beste med åpne firesetere er jo noe hvinende og sommerbrunt der bak. Det kommer ikke til å skje her.
Det er sikkert ikke gjort noe med elektrisitetsverket om bord: 9,3 eller 13,9 kWt og muligheter for litt over 100 km/t, men søt hele veien, noe som understekes av fargene: lys blå, gul eller rosa med fargerikt mønster i interiøret.
La oss håpe at begeistret kinesisk ungdom klarer å skrike seg til at denne blir produsert. Vi har ikke for mange verken av åpne elbiler, eller åpne bybiler.
En liten bemerkning til slutt.
Det er egentlig underlig at den heter Wuling. Wuling representerer nemlig ikke mer enn 5,9 % av det konglomeratet som bygger denne bilen. SAIC har 50,1 % (MG er blant dem som kommer derfra) og General Motors 44 %.
Men her vant minoriteten.