-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny rekord for neste Cayenne
Bilen er foreløpig ikke offisiell, men nå har Porsche vært på Nordsløyfa og notert ny rekordtid for sin heftige Cayenne Turbo Coupé.
Vi fikk noen hint om den nye toppmodellen som skal utfordre Lamborghini Urus og andre tøffinger for noen uker siden.
Nå har Porsche vært på Nordsløyfa med den erfarne testføreren Lars Kern som kjørte den 20,832 kilometer lange runden på tiden 7.38,925.
Dermed beviste han at nye Cayenne Turbo Coupé er raskere rundt banen enn både Urus, Audi RS Q8 og Mercedes-AMG GLC 63 S – de tre modellene som tidligere var raskest i SUV-segmentet (med forbehold om at vi er oppdatert).
Tiden ble sertifisert av en notarius publicus som bekreftet at dette er ny rekord i kategorien «SUV, off-roader, van, pickup».
– De første meterne på Nordsløyfa var jeg fristet til å snu med rundt for å sjekke at jeg virkelig satt i en romslig SUV. Den ekstreme styrepresisjonen og stabile bakakselen ga med stor grad av trygghet på den krevende banen, sier Lars Kern som kjenner bilen godt etter å ha vært involvert i utviklingen av den.
– Den skifter retning momentant og er en ekte entusiastbil som er lett å kontrollere. Vanligvis får biler et løft over krønene i Pflanzgarten, men denne seksjonen føltes myk og stille i Cayennen, legger testsjåføren til.
– Under utvikling av denne bilen har vi fokusert på kjøreegenskaper på vei. Rekordbilen er basert på nye Cayenne Turbo Coupé, men perfeksjonert for maksimal sportslighet, sier Stefan Weckbach som er visepresident med ansvar for Cayenne-serien.
Den nye rekorden ble satt klokken 11.31 den 14. juni 2021 med sommerlig temperatur på 23 grader og asfalttemperatur på 46 grader.
Bilen var en standard pre-produksjonsutgave med innmontert bur og racingstol for å beskytte sjåføren. Dekkene som ble benyttet var 22-tommere av type Pirelli P Zero Corsa som er spesialutviklet for nye Cayenne og vil bli levert som standard.