-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alpine går elektrisk
Alpine skal samle Renault-gruppens sportslige aktiviteter, og snart blir de helelektrisk.
Som øvrige medlemmer av Alliancen står Renault overfor en omfattende restrukturering. Den nye sjefen, Luca de Meo er ansvarlig for omleggingen, og familiens nyeste og minste medlem, Alpine, er definitivt omfattet av planene.
Alpine gjenoppsto for fire år siden etter mange år i dvale, og så langt er den lette, midtmotoriserte sportsbilen, A110, deres eneste modell med en produksjon på noen få tusen i året.
Restruktureringen innebærer at Alpine skal benytte seg av Alliancens plattformer, inkludert CMF-EV som er dedikert for elbiler og der Nissan Ariya er første modell ut når den debuterer senere i år.
Planene inkluderer også en elektrisk sportsbil som Alpine skal utvikle i samarbeid med Lotus. Det skal bli spennende å se merkenes lettvekt-profil overført til en batteribil.
Håpet er at Alpine som rent elbilmerke kan få tilgang til det kinesiske markedet hvor Renault sliter med å selge sine konvensjonelle bensin- og dieselbiler.
Les om: Ambisjoner hos Renaults sprekeste
For å bygge merkevaren skal Alpine satse tungt på motorsport. Renaults Formel 1-team har allerede byttet navn til Alpine fra årets sesong, og de har fått tidligere verdensmester Fernando Alonso som fører.
Det kan også være aktuelt å satse videre innen WEC (langdistanseracing) hvor de har vært med en stund, samt Formel E.
I Alpines planer ligger tre nye modeller frem til 2025 – en hot hatch, en crossover og en elektrisk erstatning for A110. Vår dyktige illustratør gir deg smakebiter av hvordan disse kan ta seg ut.
Les også: Alpine inn i ny nisje
Selv Porsche har elektriske sportsbiler i sine fremtidsplaner
Hvis alt går som planlagt skal Alpine gå i pluss i 2025, noe som høres imponerende ut dersom de blir belastet for den runge satsingen innen motorsport.
Luca de Meo kan definitivt være rette mannen for jobben. I sin tid som Seat-sjef gjorde han tilsvarende grep ved å løfte ut Cupra som eget merke for de mest sportslige modellene, og der elbiler også er en del av fremtiden med den heftige ID.4-fetteren Cupra Born.