-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Wiesmann kommer tilbake
Bemerkelsesuverdig karosseri og streit mekanikk – dette er klassisk Wiesmann-oppskrift selv om navnet er et annet.
Det går faktisk et par Wiesmenn i Norge også. Skikkelig hår-på-brøstet biler som hadde et minimum av posør-talenter men et maksimum av kjør-deg-glad-elementer. En slags moderne Morgan – med kjøreegenskaper.
For 6-7 år siden hadde ikke brødrene Wiesmann mere penger slik at produksjonen opphørte.
Navnet ble kjøpt av en London-basert investor, Roheem Berry. Han er for tiden i farta med en ny bil – det hele går under navnet Project Gecko og skal bedrives av en BMW V8 twin-turbo motor.
Fult så potent blir ikke den nye Wiesmann vi skal se på her … sorry, Boldmen heter den.
Det er den ene av de opprinnelige stifterne, Friedhelm, som nå har slått seg sammen med Harald og Michael Käs.
Det er skikkelig unnlatelses-synd at jeg ikke har latt dere møte dem før. De virker som hel ved gjennom sin Everytimer ETA 02. Noe så sært som en BMW 1-Serie Cabriolet (E88) som de restomodder og gir den et ganske så utvilsomt 2002-preg.
Både de og Wiesmann fortsetter i BMW-sporet her. Skal vi gjøre det veldig enkelt, kan vi si at dette er en litt annerledes Z4.
Og det er en glede å kunne viderebringe at det eneste elektriske her er stofftaket.
Basisen er en helstøpt G29-serie bil, med tre liters rekkesekseren lett pustet på av sveitsiske Dähler slik at den ender på 408 hk og 610 Nm. Nesten 70 hester mer. De blir sendt gjennom den kjente 8-trinns Steptronic-kassa til bakhjulene – og herrene gir oss rett under 4 til 100.
Plattformen (og frontruta) er ren Z4 med den samme 247 cm akselavstanden. Det håndbygde karbonkarosseriet til Boldmen C4R, som den heter, måler 442 x 193 x 128 cm – det vil si litt lenger, litt bredere og litt mindre høy enn utgangspunktet.
Vekten stanser på 1495 kg – bare noen titalls kilo under Z4. Ingen påstår at karbon MÅ være lett.
Sperra slår inn på 250 – men den kan hvem som helst åpne.
C4R – navnet står forresten for Carbon, ca. 4 hundre hester og Roadster – skal i første runde bygges i 30 nummererte eksemplarer. Her skal kundene få boltre seg i farge- og materialvalg uten at ekstraprislisten kommer til anvendelse.
Bilen starter på 184.900 euro, og det antydes sterkt at de 11 første allerede har kunder som venter ivrig.