-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Forsmak på ID SUV-Coupé
Volkswagen er blant merkene som forbereder seg til bilutstilling i München i september. Der skal de vise sin første elektriske SUV-Coupé.
De kaller den «nær-produksjonsklar», så vi kan regne med at det meste blir overført til produksjonsutgaven som skal debutere i 2022.
ID.5 GTX er coupé-utgaven av ID.4 GTX som nå er bestillingsklar, og hovedforskjellen finner vi i utformingen av taket der denne skal fremstå som mer atletisk med korte overheng og store hjul.
GTX-betegnelsen innebærer sportslige kjøreegenskaper og er en videreføring av legendariske VW-betegnelser som GTI, GTD og GTE. Den har en motor på hver aksel.
Volkswagen oppgir en rekkevidde på inntil 497 kilometer med en batteripakke på 77 kWt, og vi kan regne med at drivlinjen tilsvarer den som sitter i ID.4 GTX med 299 hestekrefter (220 kW) og maks dreiemoment på 460 Newtonmeter.
Volkswagen har som målsetning å bli verdens mest populære merke med hensyn til elektrisk mobilitet. Målet er at 70 prosent av bilene de selger i Europa i 2030 skal være utslippsfrie og at de innen 2050 skal være helt karbonnøytrale.
Audi har bra suksess med sine Sportback-varianter, og nye Q4 e-tron kommer i begge karosseriformer allerede fra salgsstart. Vi vet også at Skoda har en Enyaq Coupé under utvikling – det var jo slik den opprinnelig ble vist som konsept på Genève-utstillingen i 2019.