-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Sniktitt på ny Dacia
Snart skal Dacia lansere en helt ny modell. Som BilNorge-leser skal får du en forsmak på bilen her og nå.
Dacia har valgt en betegnelse som merkelig nok ikke er tatt i bruk tidligere – Jogger. Et bra navn som klinger bra på en rekke forskjellige språk i tillegg til at de får benyttet «er»-endingen sin, som i Duster.
De omtaler den som en pragmatisk og robust familiebil som kan leveres med fem eller syv seter, med god plass til passasjerer og sportsutstyr eller hva annet man måtte ha behov for å frakte. Like godt egnet i hverdagen som til helgeutflukt og ferie.
Bilen skal avdukes digitalt på fredag, og allerede neste uke kan besøkende på IAA, den internasjonale bilmessen i München, se den i levende live.
Foreløpig sier ikke Dacia et ord om tekniske data, men om den ikke blir elektrisk i en eller annen form eller får en ekstremt lav pris, blir den neppe aktuell for Norge.
Vår dyktige illustratør har laget renderinger som du kan regne med ligger tett opptil modellen som skal avdukes på fredag. Han har også laget en collage der du kan sammenligne nykommeren med populære Sandero.
Det er nesten bare i Norge Dacia blir oversett. I juli ble det solgt 20.500 eksemplarer av Sandero. Det gjorde den til den mest solgte modellen i Europa i juli – 1000 biler foran Golf.
Her i landet er det kun Duster som selges av Dacia-modellene i dag, og antallet er svært beskjedent med 23 nye biler hittil i år mot 56 samme periode i fjor. Duster har nylig fått en facelift - kanskje det kan stimulere salget.
Men det er en annen ny Dacia-modell som kan bli meget aktuell – elbilen Spring som vi fortsatt venter på mer informasjon om med hensyn til pris og salgsstart. Vi har tidligere antydet at den kan bli Norges rimeligste elbil.
Dacia har hatt en 7-seter i porteføljen siden tidligere, Lodger, basert på en tilårskommen RenaultGrand Scenic. Den kom meget dårlig ut i kollisjonstest hos EuroNCAP i 2012, men vi kan nok regne med at Dacia har skjerpet seg på dette feltet nå.