Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Life
Foto: Volkswagen

Forsmak på kompakt ID.

Med ID.Life gir Volkswagen en forsmak på en kompakt bybil som skal på markedet i 2025. Her står ungdommen i sentrum.

Publisert Sist oppdatert

Vi har allerede fått et forslag på en sportslig variant fra Cupra, men modellen Volkswagen viser i München er nok tiltenkt et bredere publikum. Vi får en prisantydning på rundt 20.000 euro, hvilket er rundt 60 prosent av ID.4-prisen, men vesentlig dyrere enn på dagens e-Up og Polo i Tyskland.

Opprinnelig var planen at den kompakte elbilen skulle på markedet i 2027, men nå har VW akselerert planene slik at den kommer to år tidligere.

Konseptet kombinerer bærekraft og digitalisering med fleksibelt bruk. Bilen kan for eksempel fungere som en mini-kino eller et gaming-senter.

– Vårt fokus under utvikling av ID.Life har vært yngre kundegrupper. Vi tror nemlig fremtidens biler vil dreie seg mer om lifestyle og personlig uttrykk. Morgensdagens kunder vil ikke bare ta seg fra A til B, de vil være mer interessert i hvilke opplevelser bilen kan by på, sier Ralf Brandstätter, CEO for Volkswagen-merket.

Han sier ID-Life er Volkswagens svar på disse ønskene.

Konseptet kan trygt kalles minimalistisk. Alt av unødvendig pynt og eksotiske materialer er eliminert. Taket er avtagbart og utformet i tekstil så man kan få inn frisk luft samtidig som man sparer vekt.

ID.Life er basert på en kompakt variant av den fleksible MEB-plattformen som er utviklet for småbil-segmentet. Det er første gang plattformen kombineres med forhjulsdrift.

At bilen er kompakt og rimelig betyr ikke at den er kjedelig. Motoren varter opp med 234 hestekrefter – nok til å ta deg til hundre på 6,9 sekunder. En batteripakke på 57 kWt skal gi en rekkevidde på rundt 40 mil.

Volkswagen forventer at minst 70 prosent av bilene de selger i Europa vil være elektriske i 2030, mens andelen i Nord-Amerika og Kina vil ligge på rundt femti prosent.

Powered by Labrador CMS