-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ken Block blir Audi-ambassadør
Audi har alliert seg med bensinhodet Ken Block som nå skal promotere elbiler.
Ken Block har vært rally- og rallycrossfører siden 2005. Bergensere flest vil nok huske ham best som teamsjef for Andeas Bakkerud i rallycross for noen år siden.
Men det Ken Block er mest kjent for er dramatiske stuntfilmer i heftige spesialbygde biler – de fleste med Ford-logo på panseret.
Selv hevder 53-åringen at ringen er sluttet nå som han er på plass hos Audi:
– Audi er merket som vekket min pasjon for motorsport. Jeg er ekstremt glad for å starte et nytt kapittel. Sammen skal vi utvikle innovative prosjekter og pushe grensene for elektrisk mobilitet, sier amerikaneren.
Block forteller at han var i tenårene da Audi Quattro revolusjonerte Rally-VM og Audi Sport Quattro S1 stormet opp Pikes Peak på rekordtid. Han sier dette var biler som fikk ham til å drømme om en dag å bli rallyfører.
Under sitt første besøk i Ingolstadt fikk han mulighet til å teste flere historiske Audier, samt den futuristiske e-tron Vision Gran Turismo.
Selvsagt ble det også anledning til å prøve Audis ferskeste gatebil.
– Audi RS e-tron GT overrasket meg virkelig, sier Ken Block. – Den eksklusive designen og den perfekte finishen, kjøreopplevelsen er fantastisk, bilen er utrolig rask og agil. Tyngdepunktet er så lavt at den reagerer på det minste rattutslag.
Ken Block er kjent som et bensinhode på grunn av sin bakgrunn, men han er også åpen for den nye tiden og har den siste tiden testet en rekke elektriske biler.
Blant annet satte han tredje beste tid på avslutningsetappen i Dakar Rally med en elektrisk prototyp, og han vant det første løpet i den nye Projekt E rallycrosserien på Höljes-banen i Sverige.
– Elektrisk mobilitet er fremtiden, sier Block. – Jeg ser elbiler som et stort skritt fremover, ikke bare for å redusere utslipp, men også på grunn av de ekstreme ytelsene de muliggjør. Når det gjelder motorlyd har jeg barn som ikke bryr seg om det, de syns lyden fra elmotorer er like kul som fra en bensinmotor.