-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nye muligheter for Oliver Solberg
Det går unna med Oliver Solberg. Neste år flytter 20-åringen opp i den grommeste RWC-klassen.
Oliver har i år primært konkurrert i WRC2-klassen i WM selv om har i enkelte løp har fått kjøre WRC-bil. Neste år er det primært den grommeste klassen som gjelder. Da skal han dele på teamets tredjebil med veteranen Dani Sordo.
Faste førere for teamet blir som i år tidligere verdensmester Ott Tänak og Thierry Neuville.
– En fantastisk mulighet, men samtidig et stort steg for en 20-åring. Jeg har drømt om å kjøre i rally-VM så lenge jeg kan huske. Absolutt alt jeg har gjort hittil, fra crosskart via rallycross og underklassene i rally, har vært med ett mål for øyet: Å få sete i en fabrikkbil i rally-VM.
– Jeg ser veldig fram til å samarbeide med Dani. Vi har kjent hverandre i mange år, og han er blant de beste som rallysporten har å by på – en jeg virkelig kan lære mye av. Samarbeidet med Tänak og Neuville vil også bli tettere. For meg blir det viktig å være ydmyk og tålmodig. Jeg har fortsatt et tusentall kilometer foran meg hvor fokuset blir å lære, sier Oliver Solberg.
Nye hybridbiler
– Det meste med bilene blir helt nytt, og det samme med strategier for hver enkelt fartsprøve, men det er likt for alle. Vi må bruke tid på å tilpasse oss de nye bilene, men jeg er veldig glad for retningen sporten har valgt for framtiden. Det blir stort å få være med i tidenes første FIA-mesterskap der samtlige deltagere tar i bruk bærekraftige energiløsninger i bilene, sier 20-åringen.
I VM-rundene som Oliver Solberg skal kjøre, vil Dani Sordo inngå i teamet for å bistå med sin kunnskap og erfaring.
– Vi satser på en kombinasjon av erfaring og ungdommelighet når vi trer inn i den nye WRC-tidsalderen. Det sikrer også kontinuitet når vi går løs på et nytt kapittel i Hyundai Motorsport, sier teamsjef Andrea Adamo.
Allerede om halvannen uke skal Oliver Solberg kjøre VM-runden i Spania, hans tredje VM-runde i øverste klasse noensinne og den første med asfalt som underlag.