-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En ny Musk?
Det var litt gøy å følge september-innspurten til nykommeren Nio. Til tider fikk du følelsen av at Nios informasjonssjef forsøkte å utMuske Musk. Ikke på Twitter, riktignok, men på blant annet Weibo og iFeng.


NIOs melding om utsolgte lokaler:
Nio er en typisk elbil startup med en børsverdi nesten ingen skjønner en meter av.
Og som sine kolleger er de avhengige av å holde trykket oppe og se ut som en suksess hele veien.
I Oslo gjorde de det ved månedsskiftet – de flyttet inn i nytt hus. Men internasjonalt var det nok større oppmerksomhet rundt produksjonstallene for september.
Av en eller annen grunn begynte det å bli snakk om at de kanskje knakk 10.000 grensen, selv om det har gått jevnt ned siden juni-toppen på 8.000 biler.
Før måneden var omme skrev Chinese Passenger Car Association i en rapport at Nio solgte 7500-8000 biler i september.
Samtidig skrev et nyhetsbyrå at selskapets interne mål for september var 10.700 biler.
Og dermed kastet Ma Ling, selskapets topp på kommunikasjonssiden, seg ut i Weibo/iFeng landskapet og postet den ene meldingen etter den andre om hvordan de solgte alt de klarte.
Akkurat som informasjonssjefen hos Tesla, Elon Musk, er ute på Twitter når det er noe som virkelig står på.
Ma Lings poster var også fulle av bilder. De viste alle sammen tomme Nio Houses. – Vi selger alt, skrev han. – Også utstillingsbilene våre. Det er ikke én tilbake.
Men så var det en som sa at han hadde hørt at Nio-salget nå var kommet over 10.000. Til det svarte imidlertid Ma at han trodde ikke de kunne klare en så høy produksjon.
Andre nettbrukere kastet seg på – husk at Nio har en av de mest aktive appene i hele Kina – men Nio hverken bekreftet eller benektet 10.000.
Så viste det seg at da den offisielle meldingen kom endte de på overbevisende 10.628 biler. Uten at det, merkelig nok, gjorde noe inntrykk på aksjemarkedet. Kursen har sunket jevnt siden 47.38-toppen i august. Nå er den på litt under 34.
Men Nio kan klare enda en milepæl snart. Holder de dette salgstrykket oppe vil de kunne runde 100.000 for hele året. Det vil garantert gjøre inntrykk. Ikke minst i egen organisasjon.
Kanskje sjefen selv, Bin Li, også tar til Twitter da. Han har lært mye av Musk han.
Alt dette bare for å fortelle at nå har Nio rekruttert to nye høyprofil-designere til sitt designkontor i München.
Joaquin Garcia har vært i VW-Gruppen siden 2010. Først hos Skoda, deretter Seat/Cupra. Og Alister Weelan har vært hos Jaguar Land Rover i 21 år. Ansvarlig for bl.a. F-Pace og F-Type.
Begge startet samme dag som Nio noterte 10K.