-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
En ny Musk?
Det var litt gøy å følge september-innspurten til nykommeren Nio. Til tider fikk du følelsen av at Nios informasjonssjef forsøkte å utMuske Musk. Ikke på Twitter, riktignok, men på blant annet Weibo og iFeng.
Nio er en typisk elbil startup med en børsverdi nesten ingen skjønner en meter av.
Og som sine kolleger er de avhengige av å holde trykket oppe og se ut som en suksess hele veien.
I Oslo gjorde de det ved månedsskiftet – de flyttet inn i nytt hus. Men internasjonalt var det nok større oppmerksomhet rundt produksjonstallene for september.
Av en eller annen grunn begynte det å bli snakk om at de kanskje knakk 10.000 grensen, selv om det har gått jevnt ned siden juni-toppen på 8.000 biler.
Før måneden var omme skrev Chinese Passenger Car Association i en rapport at Nio solgte 7500-8000 biler i september.
Samtidig skrev et nyhetsbyrå at selskapets interne mål for september var 10.700 biler.
Og dermed kastet Ma Ling, selskapets topp på kommunikasjonssiden, seg ut i Weibo/iFeng landskapet og postet den ene meldingen etter den andre om hvordan de solgte alt de klarte.
Akkurat som informasjonssjefen hos Tesla, Elon Musk, er ute på Twitter når det er noe som virkelig står på.
Ma Lings poster var også fulle av bilder. De viste alle sammen tomme Nio Houses. – Vi selger alt, skrev han. – Også utstillingsbilene våre. Det er ikke én tilbake.
Men så var det en som sa at han hadde hørt at Nio-salget nå var kommet over 10.000. Til det svarte imidlertid Ma at han trodde ikke de kunne klare en så høy produksjon.
Andre nettbrukere kastet seg på – husk at Nio har en av de mest aktive appene i hele Kina – men Nio hverken bekreftet eller benektet 10.000.
Så viste det seg at da den offisielle meldingen kom endte de på overbevisende 10.628 biler. Uten at det, merkelig nok, gjorde noe inntrykk på aksjemarkedet. Kursen har sunket jevnt siden 47.38-toppen i august. Nå er den på litt under 34.
Men Nio kan klare enda en milepæl snart. Holder de dette salgstrykket oppe vil de kunne runde 100.000 for hele året. Det vil garantert gjøre inntrykk. Ikke minst i egen organisasjon.
Kanskje sjefen selv, Bin Li, også tar til Twitter da. Han har lært mye av Musk han.
Alt dette bare for å fortelle at nå har Nio rekruttert to nye høyprofil-designere til sitt designkontor i München.
Joaquin Garcia har vært i VW-Gruppen siden 2010. Først hos Skoda, deretter Seat/Cupra. Og Alister Weelan har vært hos Jaguar Land Rover i 21 år. Ansvarlig for bl.a. F-Pace og F-Type.
Begge startet samme dag som Nio noterte 10K.