-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
SAIC blir basic
En skikkelig mellomting mellom en motorsykkel og en ganske åpen bil er det som dukker opp her. Avsender: MGs advanced studio i London.
Hvorfor denne lille vepsen heter RYZR aner jeg ikke. Men den heter nok Concept også fordi det er et konsept. Og så heter den ikke MG, men SAIC. Ganske enkelt fordi det er SAIC (Shanghai, osv.) som eier MG.
Ikke vet jeg hvorfor de har designet den heller, SAIC har ikke for tradisjon å gå helt bananas.
Her er de omtrent der Carver var for femten år siden. Bare med et hjul ekstra foran og litt mer Star Wars påbygg.
‘Den ultimate symbiose mellom mann og maskin’ sier pressemeldingsteksten.
– Dette er et kjøretøy du tar på deg og ikke bare setter deg inn i, fortsetter forklaringen.
Bokstavelig talt. Det følger med en egen kjørejakke som du tar på deg, og så knepper inn i setet før turen begynner.
Da jeg nevnte Carver var det fordi også denne krenger. Hvor mye aner jeg ikke, men styring og forhjul er montert slik at det ikke skal være tvil om at man er inne i en sving.
Dekk, med like runde sidevegger som et MC-dekk, er også montert for at man kan dra full effekt av tiltingen.
Jo skjevere hjulene står, jo større blir banen mot asfalten.
Selvfølgelig er også denne tenkt batterielektrisk. Man ser strøminntaket skissert inn på et av elementene bak.
Legg også merke til bakerste del av taket som ser ut som en forstørret hekk på en superbike, med en stabiliserende finne i tillegg.
SAIC sier ikke noe om hva slags ytelser de ser for seg, men det kan vel ikke være slik at de har tenkt å nøye seg med 30 km/t?
For underlig nok føyer de til at de har bitt seg merke i hvordan folks holdning til offentlige transportmidler har endre seg under pandemien og at en søt liten ting som denne kan hindre gater og veier i å bli fortettet!
Betyr det at trikken skal erstattes med slike?
Gjerne for meg, men jeg tror ikke helt på det. Jeg ser mer for meg at her skal småveier med liten trafikk terroriseres.