-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Son of Gemballa
I Porsche-kretser betyr Gemballa-navnet dels en skikkelig Porsche-foredler som har bygget noen virkelig navngjetne versjoner av produksjonsbilene og dels et mordmysterium fra Sør-Afrika med pengevasking i bakgrunnen.
Begge disse fenomenene har utgangspunkt i Uwe Gemballa. Han grunnla en trimmings- og stylingsjappe som konsentrerte seg om Porscher for 40 år siden.
Det gikk dårligere og dårligere, og bunnpunktet ble nådd i 2010 da han tok en Ferrari Enzo og bygde den om til noe som skulle ligne en MIG jetjager.
Kort tid etter forsvant han. Saken er enda ikke oppklart, men inneholder en myrdet Uwe i Johannesburg, store kontantsummer, kriminelle fra Tsjekkia og masse annet grums.
Selskapet overlevde imidlertid takket være gode medarbeidere og ikke minst gode kunder.
Men sønnen, Marc Phillipp, har ikke behov for å bli forbundet med det eksisterende.
‘Marc Philipp Gemballa GmbH is not associated in any form with Gemballa GmbH, and any of its subsidiaries, and/or its trademarks.’ står det tydelig på alle de nettsidene han kommuniserer fra.
Men det han gjerne vil fortelle om er hans egen sand-stormer. En skikkelig Advenure Sport bil, med trygg base i 911.
Han har åpenbart forstått at med bilfabrikker som nå tilbyr omtrent hva som helst, måtte han tilby noe enda mer dersom han skulle fange litt interesse. Her er det ikke nok med litt trimming og noe bodykit.
Han tok utgangspunkt i en 992 Turbo S – 641 hk med de første hundre på under tre.
Bilen ble sendt bort i gata, til RUF, som la på et av sine motorkit – det som stopper på 750 hk og 930 Nm. Du kunne fått mer, Stage 2 tar den til 830 hk med modifikasjoner også på transmisjonen.
Neste stasjon var KW Automotive der de bygde ny opphengning, parallellogram rund baut med justerbar høyde slik at bilen kan heises fra standard bakkeklaring på 129 mm til 250 mm ved at du trykker på en kontakt.
Aktiv demping og mange muligheter til å ta seg av krevende terreng.
Innvendig er det mye Alcantara. Veltebøyle og brannslukker hører med, akkurat som seks-punkt-seler.
Hva som ikke vil bli sett, men sannsynligvis hørt, er titananlegget fra Akrapovic – det ligger helt skjult under karbon-skallet.
For karosseriet er også spesialbygget. Tegnet av en som heter Alan Derosier som for meg er mest kjent som illustratør. Men han har klart å gi dette skallet et helt eget preg. Bygget i karbon hele veien.
‘Marsien’ er forresten bilen døpt, men jeg syns vel ikke Derosier har skapt noe så fremtidsrettet at det fortjener et navn fra Space.
Marc Phillipp forteller at den skal koste $ 585.000. I tillegg må du finne en brukbar 911 Turbo S som basis.
Hvis du må tenke deg om er det like greit. Da slipper du.
Den skal åpenbart bare bygges i 40 eksemplarer – og de fleste slotene er allerede fylt.