-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audis berømte R18 inn-tar Norge i Lego-format
Oslo Motor Show får selebert besøk av R18, Audis berømte Le Mans-bil. Til forskjell fra originalen er denne bygd av Lego, men i full størrelse.
Tom Kristensen, Audi og Lego hører sammen. Danske Tom Kristensen er ikke bare tidenes mestvinnende på Le Mans med seks seirer på rad og totalt ni førsteplasser, siste gang var i 2013.
I 2013 kjørte Kristensen og teamet hans Audi R18, en dieselhybrid med 3,7 liters V8 turbo dieselmotor, 530 hk på bakakselen og 100 elektriske hk på forakselen.
Lego har i mange år arbeidet tett med flere bilprodusenter og særlig VW-konsernet. Etter først å ha brukt 400.000 byggeklosser for å ta fram en Lamborghini Sian i full størrelse, falt det helt naturlig å fortsette med bilen til Danmarks idrettshelt fra Hobro på Jylland.
Utvikling og Lego-bygging av R18 står Caspar Bennedsen og hans firma Brick Works for. Men der Audi brukte 30 måneder på å utvikle originalen, tok det Brick-teamet bare 295 timer å ta fram Lego-varianten.
Til gjengjeld gikk det med hele 500.000 klosser og tok 1150 timer for åtte modellbyggere å sette det hele sammen til en så naturtro kopi som mulig. Tom Kristensen overvåket hele byggeprosessen.
Og naturligvis er kopien eksakt like stor som originalen: 465 cm lang, 200 cm bred og 103 cm høy. Men der originalen i race-klar tilstand veier 915 kg, har Lego klart å presse vekten på den Billund-baserte varianten ned til 815 kg.
Til forskjell fra den tyskbygde racingbilen som tar til 100 km/t på to sekunder, står Legos variant ganske stille.
Audi/Lego R18 ble 16. september avduket på Classic Race i Århus. Der stod den sammen med originalen. Oslo Motor Show vil være første internasjonale stoppested for Audi R18 Lego.