-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ujålete SUV i ny innpakning
Suzuki lanserer nå en ny generasjon av sin populære S-Cross, en praktisk og ujålete familie-SUV.
S-Cross ble første gang lansert i 2013 og fikk et ansiktsløft tre år senere. Nå lanseres andre generasjon som er bedre enn forgjengeren på de fleste områder.
Suzuki oppgir ingen mål, så vi får anta at den størrelsesmessig er på nivå med forgjengeren.
Det er også sparsomt med tekniske data, så vi forventer at motoren er den samme som benyttes i dagens S-Cross med et 48 V mildhybrid-system som byr på 130 hk og maks dreiemoment på 235 Nm.
Mens dagens hybridutgave kun leveres med manuell girkasse, kan kundene velge mellom manuell og automat på nykommeren.
Firehjulsdrift er en selvfølge, som i alle norske Suzuki-modeller. Systemet har programmer tilpasset ulike kjøreforhold – auto, sport, snow og lock.
Bilen er noe hevet for å fremheve SUV-følelsen. Den sorte grillen omkranses av lykter med LED-teknikk.
Interiøret er nytt med gode seter og justeringsmuligheter og har ifølge importøren «god plass til fem personer».
Øverst på dashbordet sitter en 9-tommers HD-skjerm hvor de fleste funksjoner styres ved berøring eller stemmestyring – som 360-graders kamera med parkeringsassistent, navigasjon, handsfree og kjøretøyinformasjon.
Systemet er kompatibelt med Apple CarPlay og Android Auto.
Blant øvrig utstyr inngår to-sone klimaanlegg, setevarme, DAB+, Hill Control, og 17-tommers aluminiumsfelger. Bagasjerommet har en kapasitet på 440 liter som er identisk med forgjengeren.
På sikkerhetsfronten fremhever Suzuki blant annet skiltgjenkjenning, blindsonevarsling, filskiftassistent, adaptive cruis-kontroll med stopp/kjør-funksjon, automatisk nødbrems og varsel om kryssende trafikk ved rygging.
– Dette er en robust SUV som passer utmerket til familier som ønsker god plass, mye utstyr og fleksible løsninger. Vi får et stort antall biler allerede før nyttår, så det vil være god tilgang på biler for rask levering, sier Lars Havre, salgssjef i Suzuki Norge.
Han legger til at de første bilene allerede er ankommet Norge, og at det er mulig å skaffe seg denne allerede før nyttår.
Biler med manuell girkasse har en introduksjonspris på 389.900 kroner inkludert SafeTech-pakke (verdsatt til kr 87.000 av importør) og manuell girkasse. Ønsker du automat er tillegget kr 20.000.
Importøren presiserer at prisene gjelder for 2021 siden avgiftsnivået for 2022 foreløpig ikke er avklart i påvente av hva som vedtas i statsbudsjettet.