-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Litt tøffere
Legg til bokstavene GR, og du har Toyotas tøffeste C-HR.
Først publisert i Bladet BilAutofil nummer 6/7-2021.
Med 184 hk fra en to-liter, 225/45 på 19 tommer store felger, Gazoo Racing-emblem godt synlig på hekkluka, svart taktrekk og spesielt tilpassede seter, oser det litt mer sportslighet av C-HR, kompaktbilen Toyota gjerne vil skal framstå som SUV fordi den er 1,56 meter høy og konstruert mer for å sette seg inn enn ned i.
GR-emblemet alene gjør ingen sportsbil ut av C-HR, men de små designgrepene forlenger i det minste livet til en bilmodell som i utgangspunktet er på hell etter seks år og nær 12.000 solgte eksemplarer i Norge.
Så populær har C-HR vært for Toyota, at bare Rav4 og Yaris har solgt bedre i perioden.
Toyota har i C-HRs livssyklus gjort minimale endringer med det spesielle utseendet, og fortsatt er utsikten fra baksetet omtrent som å se ut gjennom skyteskåret på en kanonstilling.
Så GR-pakken gjør bilen først og fremst tøffere for dem som tilbringer tiden bak rattet og i passasjersetet foran.
Med unntak av innstegsmodellpakken, kan C-HR-kjøperne velge mellom 1,8/122 hk og 2,0 liter/184 hk. Jeg er ikke i tvil om motorvalget.
Den største motoren, den er naturligvis hybrid som de fleste andre motorpakker fra Toyota, løfter bilens underholdningsverdi. Men akkurat det ser ikke ut til å bite på C-HR-kundene, som så langt har valgt motor med lommeboka, hvilket betyr at panseret på ni av ti C-HR skjuler den minste kraftpakken.
Tidligere kunne C-HR kjøpes med vanlig bensinmotor og firehjulsdrift. Den kombinasjonen er for lengst historie, og hybrid 4x4-løsning á la Prius eller Rav4 står ikke på C-HR-programmet.
GR-pakken til den minste motoren koster 21.800 kroner og er neppe verdt prisen, mens pristillegget med største motor ikke er høyere enn 11.900 kroner og verdt hver krone.
VI SYNES
GR gjør C-HR tøffere, er verdt pristillegget med den største motoren, men neppe med den minste.
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
Motor: | 1987 ccm, R4, bensin |
Effekt/moment: | 152 hk/190 Nm |
Elmotor: | 109 hk |
Samlet effekt: | 184 hk |
Drivlinje: | 1A, CVT |
0-100 km/t: | 8,2 sek |
Toppfart: | 180 km/t |
Forbruk: | 0,52 l/mil |
Energiforbruk: | 45,14 kWt |
CO2/NOx: | 119 g/km - 4,9 mg/km |
Mål LxBxH: | 440/180/156 cm |
Akselavstand: | 264 cm |
Bakkeklaring: | 14,2 cm |
Bagasjerom: | 358 - 1102 liter |
Egenvekt: | 1485 kg |
Tilhengervekt: | 725 kg |
Pris fra: | Kr. 410 600 |
Pris testbil: | Kr. 452 200 |
Garanti: | 5 år/200 000 km |
Miljøklasse: | C |
Euro NCAP | 5 stjerner (2017) |