-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Her kan det skje viktige endringer
Her er en av Norges mest kjøpte biler de siste årene under testing i ny utgave.
Da e-tron ble vist i 2018 vekket den enorm interesse i Norge. Mange vurderte den opp mot Jaguar I-Pace og Mercedes EQC, og svært mange ramlet ned på Audi.
Ifølge OFV ble det allerede i 2019 registrert 5377 nye e-tron på norske skilter, og etter hvert som leveringssituasjonen bedret seg skulle det bli enda bedre – i 2020 var e-tron Norges mest solgte bilmodell, uansett type og drivlinje, med hele 9184 registreringer.
På tross av økt konkurranse og mange nye modeller på markedet har interessen for e-tron holdt seg på et høyt nivå.
Om vi summerer de totale registreringstallene fra 2018 frem til i dag er Audi e-tron Norges nest mest solgte modell med 19.824 biler – kun slått av Tesla Model 3 som er oppe i 33.748. Bak e-tron følger storselgere som RAV4, Leaf og e-Golf.
Nå er det snart klart for en oppdatering, noe våre ferske spionbilder fra testing i vinterklima bekrefter.
Det innebærer kosmetiske endringer og nye lykter foran og bak, og selv om vi ikke har bilder av interiøret vet vi det vil skje oppgraderinger her også. Vi blir ikke overrasket om de separate skjermene for instrumenter og infotainment smelter sammen til én enhet.
Det mest interessante er imidlertid endringene som skjer under skallet, og her kan det blir drastiske endringer. Nye og mer effektive batteripakker og motorer, samt ny elektronikk kan gi vesentlig mer rekkevidde enn dagens 400 kilometer.
Audi var blant de første etablerte produsenter til å lansere en reell Tesla-utfordrer, men for å komme raskt på banen benyttet de en modifisert utgave av en plattform som opprinnelige var utviklet for biler med forbrenningsmotor. Det medførte noen kompromisser.
På sikt skal e-tron erstattes av en helt ny modell med betegnelse Q8 e-tron, og som du skjønner av betegnelsen blir det en noe større modell som også skal erstatte dagens Q8. Men denne skal først settes i produksjon fra 2026, så e-tron skal leve noen år til.
Andre elbiler fra Audi de kommende årene blir Q6 e-tron, A6 e-tron og produksjonsutgave av Grandsphere Concept som på sikt vil erstatte A8.
Audi utvikler også en ny spesialmodell for Kina – en strukket versjon av Q4 e-tron med betegnelse Q5 e-tron. Du finner bilder av denne også i galleriet under saken.