NIO : Imponerende oppvisning fra Nio - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
14 bilder i galleri
Imponerende oppvisning fra Nio
Nok en gang har Nio vist en utfordrer til Tesla. Denne gangen er det Model 3 som skal til pers.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2021).

Twitter RSS
bsgif

Det er bare en måneds tid siden Nio viste sin store sedan, ET7, i Oslo. Nå forteller de at utleveringen av denne – en direkte konkurrent til Tesla Model S – starter i Kina i mars.

Under den nylig avholdte Nio Day i Kina annonserte de nok en ny modell, ET5 som blir en direkte konkurrent til Norges mest solgte bil hittil i år – Tesla Model 3. Designmessig har den mye til felles med storebror.

Med en lengde på 479 cm, en bredde på 196 cm og en høyde på 150 cm er den 10 cm lengre, 9 cm bredere og 6 cm høyere enn den amerikanske konkurrenten. Akselavstanden på 289 cm er 2 cm lengre.

Interiøret er slik du forventer det skal være i en moderne elbil med store skjermer, få knapper og minimalisme. Sentralt på dashbordet sitter en stor infotainment-skjerm som er nær kvadratisk samt en 10,5-tommers skjerm som fungerer som instrumentpanel.

Selskapet introduserer også et nytt system med betegnelse PaniCinema utviklet i samarbeid med NREAL med VR- og AR-teknologi som skal gi en avansert digital cockpit.

Drivlinjen består av en fremre motor på 150 kW samt en bakre på 210 kW. Til sammen gir dette bilen en systemeffekt på 360 kW (490 hk) og maks dreiemoment på 700 Nm.

Bilen skal tilbys med tre alternative batteripakker på henholdsvis 75, 100 og 150 kWt med estimert rekkevidde (etter kinesisk CLTC-standard) på 550, 700 og over 1000 km.

Nio sier de vil starte utleveringen av ET5 på hjemmemarkedet i september, og siden Norge er deres prioriterte marked for eksport kan vi kanskje forvente å se bilen her i landet omtrent samtidig. Andre markeder som står for tur er Tyskland, Nederland, Sverige og Danmark.

I Kina er bilen priset til 328.000 yuan, hvilket tilsvarer 465.000 norske kroner med dagens kurs. Med subsidier havner prisen på 258.000 yuan (NOK 365.000).

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

Bilbransjens stillingsmarked - rett til målgruppen

Se flere stillingsannonser her
logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: