Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Volkswagen ID.Buzz
Rendering: Jean Francois Hubert / SB-Medien
Volkswagen ID.Buzz
Rendering: Jean Francois Hubert / SB-Medien
Volkswagen ID.Buzz
Rendering: Jean Francois Hubert / SB-Medien
Volkswagen ID.Buzz
Rendering: Jean Francois Hubert / SB-Medien
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen Moia ID.Buzz autonom
Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.Buzz Cargo
Foto: Volkswagen

Nedtellingen er godt i gang

I år kommer endelig den etterlengtede ID.Buzz på markedet, og det i mange varianter.

Publisert Sist oppdatert

Allerede i 2001 fikk vi en forsmak på Microbus - en moderne folkevognbuss på Detroit-utstillingen, så denne er det mange som har ventet lenge på.

Så var det var stille i mange år før den igjen dukket om som konsept på samme utstilling i 2017 – nå som ID.Buzz med elektrisk drivlinje og som en brikke i VW-konsernets store satsing på elbiler.

De siste årene er det ryddet plass og investert tungt ved Volkswagens Nyttes fabrikk i Hannover, og i 2022 starter endelig produksjonen.

Siden 2017 har bilen dukket opp ved flere anledninger og i ulike utførelser, og vi vet nå at den skal selges som både person- og varebil. En antydning om en California bobil har vi også fått, og VW har vist en autonom versjon utviklet for deres mobilitetsselskap MOIA.

Her er ferske spionbilder av ID.Buzz med lett kamuflasje under vintertesting i Skandinavia. Vi gir deg også eksklusive renderinger fra vår faste illustratør. I format skal ID.Buzz Cargo slisses inn mellom Caddy og en ny Transporter som er under utvikling.

Den er bredere og noe lavere enn dagens T6 Transporter og skal leveres i to alternative lengder. Alternativer vil det også bli med hensyn til batteripakker og drivlinjer siden MEB-plattformen tillater både bakhjuls- og firehjulsdrift.

Personbilutgaven får et fleksibelt interiør med inntil syv sitteplasser og muligheter som vi kjenner fra Caravelle og Multivan.

Nye Multivan som nylig er annonsert som ladbar hybrid skal selges parallelt med ID.Buzz, men kun som personbil. En ny Transporter utvikles i samarbeid med Ford.

Powered by Labrador CMS