-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Morgan leker med tre
Morgan har for lengst bekreftet at det snart kommer en ny modell. Snart betyr i år, og den blir ikke elektrisk. Den skal både fyre og trille på tre. Og det skulle ikke forundre om karosseriet fremdeles fikk innslag av spanter av tre.
Jeg var ikke spesielt begeistret over de første fotografiene av den nye trehjulingen i konseptversjon ute på landeveisøvelser.
Men nå har designerne hjulpet litt til – noen glimt fra skisseblokkene deres gjør at jeg er puster litt roligere.
Skjønt jeg har ofte sett både mood boards og tidlige skisser av kommende modeller og følt meg massivt rundlurt da den endelige modellen dukket opp til slutt.
Det var ikke slike der lovet den skulle bli, liksom.
Nå er det ingen av de skissene vi får noen glimt av her som viser bilen slik den skal ende opp. Det burde imidlertid være mange nok spor her til å kunne anta at Jonathan Wells, designsjefen, og hans penneføre mannskap, kommer til å gi oss en følelse av at vi får med en Morgan i klassisk, analog tapping, å gjøre.
Selvfølgelig går det ikke an å gjemme bort en tresylindret Fiesta-motor og leke at den er en V2 på tvers av fartsvinden. Men det går åpenbart an å tenke seg panser med karakter og profiler som ikke etterlater noen tvil.
To store hjul foran som stikker ut foran karosseriet og et hjul som nesten ikke synes bak, gjemt under en ganske massiv beholder og antydninger av to vindavvisere bakerst på et langt panser der du også finner to store hakk i karosseriet slik at de fleste av oss kan skritte over for å finne tildelt setenummer.
Dette er en klassisk oppskrift.
Så får vi håpe tre sylindre og 1,5 liter gir bedre punch enn den gamle S&S toliters V2-motoren. Selv om det egentlig er å snyte de av oss som bare kan se beundrende på vidunderet og ikke ta del i dynamikken.
Vi kan være sikre på at det blir bakhjulsdrift – la oss håpe det går an å koble ut eventuell stabilitetskontroll slik at det går an å dra noen heftige sladd. La oss også håpe at konstruktørene også denne gang bruker 500 kg som en max-grense på tomvekt.