Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©
Polestar 4
Foto: S. Baldauf / SB-Medien©

Volumselger på gang hos Polestar

Forrige uke viste de det elegante O2-konseptet, og i løpet av året skal en stor SUV debutere. Men her tester Polestar ut en ny modell som kan bli volumselger i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Under den tykke kamuflasjen skjuler det seg nemlig en ny modell med betegnelse Polestar 4 – en mellomstor SUV som skal utfordre modeller som Audi e-tron, BMW iX og den kommende elbilutgaven av Porsche Macan.

Testbilen som her ruller på spanske veier er en bastard med elementer fra både Volvo XC40 og Polestar 2, men vi ser den har fått akselavstanden strukket betydelig siden den blir ren elbil.

Bilen er utstyrt med store hjul og solide bremseskiver, nok et tegn på at det er kommende Macan EV som skal utfordres.

Først i køen er Polestar 3

Svenske Auto Motor & Sport antar bilen er basert på Volvos SPA2-plattform, og hevder den samme skal benyttes for XC90-etstatteren som trolig skal hete Embla. Dette er ingen ren elbilplattform, men den er likevel anvendelig.

Mer sannsynlig er det nok at Geelys nye SEA-plattform tas i bruk, med mulighet for lang rekkevidde og lynlading.

Polestar-sjef Thomas Ingenlath har uttalt at Polestar 4 blir en moderne versjon av Volvo C40, men med bedre aerodynamikk og mer minimalistisk design.

Fikk du med deg den vakre konseptbilen O2?

Firehjulsdrift er en selvfølge, men for å tilby et rimeligere alternativ kan det tenkes Polestar også lanserer en modell med tohjulsdrift, slik de nylig gjorde med Polestar 2.

Powered by Labrador CMS