-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Nissan bedrer ramen-opplevelsen
Ikke si at det ikke skjer fremskritt i verden. Hva med skvalpefri ramen-servering takket være en spesiell stabilitetskontroll i Nissans nye Ariya?
Du finner dem mange steder i Norge også – Ramen-restaurantene der kokken dunker bollen med den dampende, ferske nudelsuppe ned på disken foran deg så det skikkelig skvalper.
Det kan snart gjøres mer elegant, takket være en autonom disktralle som drives med den samme drivlinjeteknikken som Nissan har pionert i sin nye Ariya.
Poenget er ganske enkelt – i bilen sørger eldriften for en mye jevnere overgang til full stopp, eller fra full stopp, slik at man slipper de vertikale bevegelsene foran og bak.
Nikking, heter det.
Dermed minskes ubehaget som enkelte følsomme passasjerer kan oppleve, sier Nissan.
Akkurat den kjenner jeg. Jeg har holdt en 747 oppe i luften fra København til Tokyo – det er slitsomt! I stedet for at det var flyskrekk forklarte en lege meg at det hadde med balanse-sanser å gjøre.
Noen av oss merker de minste endringer langs X-, Y- eller Z aksen så klart at vi umiddelbart gjør en fysisk handling for å motvirke endringen. Jeg skulle tvinge flyet tilbake, ved hjelp av armlenene på setet, hver gang det endret kurs.
Det er visstnok mange av oss. En taus majoritet? Jeg gleder meg til å prøve Ariya’en for å sjekke om jeg virkelig merker en forskjell.
Men ramen merker det åpenbart. Tralla går såpass fort at den fremdeles er dampende når den stanser foran den begeistrede gjesten – selv når hun sitter ved den borteste enden av disken. Og ikke en dråpe klemmer seg over kanten der den stanser.
Men sannsynligvis er systemet nyttigere til biling enn til servering.
Og dermed fikk jeg så lyst på Shio-suppen deres at jeg er på vei rett ned til Koie Ramen. Får ikke hjelpe om det skvalper.