-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
God sesongstart på Ringen
Møller Bil Motorsport gjennomførte et solid løp på Nürburgring og tok andreplassen i sin klasse sist helg.
– Det er veldig godt å være i gang igjen, sier teamsjef Marius Misfjord som hadde med 50 gjester på løpet.
Korona-pandemien har gjort at Møller Bil Motorsport ikke har kjørt løp siden 2019. I år er teamet endelig tilbake på startstreken i TCR-klassen i Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) med sin Audi RS 3 LMS.
Første løp skulle kjøres helgen før påske, men ble avlyst på grunn av snø på banen. Dermed var helgens løp årets første løpshelg for teamet.
Etter turbotrøbbel på treningen fredag, kastet mekanikerne seg rundt og fikk montert ny turbo, slik at bilen var fit for fight til kvalifiseringen lørdag morgen. Her var det tett kniving mellom bilene i klassen, samtidig som det var tett trafikk på banen da det totalt var 160 biler på startstreken denne helgen.
Flere små uhell gjorde at det ikke ble noen runder uten gulflagg-soner, og dermed klokket Kenneth Østvold inn til tredjetid i klassen. Under 15 sekunder skilte de tre første bilene i klassen på den 2,5 mil lange racerbanen.
Fortsatt konkurransedyktige
Denne helgen var det Håkon Schjærin og Anders Lindstad som kjørte bilen sammen med Østvold, og det var sistnevnte som startet det fire timer lange løpet lørdag.
Gjennom dagen var det tett kniving med teamet Max Kruse, og Møller Bil Motorsport ledet løpet flere ganger. Når de obligatoriske 8 minuttene var avholdt i pitlane, som er nytt av året, og de fire timene var unnagjort, kjørte Håkon Schjærin over mål knappe to minutter bak Max Kruse, og dermed var andreplassen sikret.
– Det er svært godt å være i gang igjen, og vi er fornøyd med resultatet. Vi avsluttet siste løp i 2019 med seier, og det er godt å se at vi fortsatt er konkurransedyktig blant annet gjennom at vi hadde raskeste rundetid i vår klasse, sier teamsjef Marius Misfjord.
50 gjester
Under testen før sesongstart benyttet teamet anledningen til å utdanne flere nye guider. Denne helgen har seks ferske og rutinerte guider hatt til sammen rundt 50 gjester med på løpet.
Gjestene har denne gangen stort sett bestått av folk fra forhandlere som har vunnet servicemarkeds-konkurranser, og de har fått omvisning på banen, i pitlane og vært med på både forberedelser før løpet og debrief etter løpet.
– Siden det har vært to sesonger uten løpsdeltakelse, så har vi mange som har ventet lenge på å få være med på tur. Det har vært svært god stemning blant gjestene, og vi setter stor pris på å ha dem med oss, sier Misfjord.
Nå skal bilen få litt pleie i Tyskland fra partneren Bonk Motorsport, før den er klar for neste løp 25. juni.
– Da skal vi ha med oss like mange gjester, og når vi nå har fått børstet av oss litt støv ser vi frem til å levere minst like gode resultater resten av sesongen, avslutter teamsjefen.