-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Ny kosmetikk, økt rekkevidde og enklere service
Kunder som bestiller Ioniq 5 i dag vil få en oppdatert 2023-modell i løpet av høsten. Det innebærer litt mer rekkevidde samt noen nye detaljer.
Kapasiteten på batteripakken øker til 77,4 kWt (fra 72,6 kWt), og dermed får en Ioniq 5 med bakhjulsdrift og 19-tommers felger en oppgitt rekkevidde på inntil 500 kilometer (opp fra 481 km).
For tilsvarende utstyrte modeller med firehjulsdrift er den oppgitte rekkevidden 480 kilometer.
I tillegg til den ekstra rekkevidden får 2023-modellene nye utstyrselementer som digitale kameraspeil både utvendig og innvendig, samt nye frekvensdempere som skal sørge for bedre respons fra underlaget og dermed gi økt komfort.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Produkt- og PR-sjef Øyvind Knudsen i Hyundai Motor Norge forteller at alle som har bestilt ny bil siden mars, vil få den oppgraderte modellen.
– Levering av 2023-modellen starter i løpet av Q3, og man må beregne leveringstid fra seks måneder om man bestiller nå. Leveringstid vil kunne variere avhengig av tilvalg og farge, og vi opplever at vi har best tilgang på biler med AWD, sier Knudsen.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 2141 nye Ioniq 5 på norske skilter, og modellen med firehjulsdrift utgjør 83 prosent av totalen. Startprisen på Ioniq 5 er kr 489.000 med bakhjulsdrift og du betaler kun 30.000 kroner mer for firehjulsdrift.
Økt service-intervall
Hyundai går i dag ut med melding om at de forlenger serviceintervallet for Ioniq 5 til to år i stedet for ett. Dette vil gjelde både de cirka 6000 som i dag eier en slik bil og nye kunder.
Med umiddelbar virkning endres serviceintervallet til to år eller 30 000 kilometer, avhengig av hva som inntreffer først.
– Dette er noe vi tror kundene vil sette stor pris på, og som gjør bileierskapet enda hyggeligere, sier Produkt- og PR-sjef Øyvind L. Knudsen i Hyundai Motor Norway.
Endringen betyr at første service kan gjennomføres inntil to år etter kjøp. Deretter vil det være serviceintervall hvert andre år, bortsett fra enkelte mellomår hvor bilen må inn for skifte eCall-batteri og kjølevæske. Dette vil eksempelvis gjelde år tre, men vil ikke være en full service.
– For kundenes del har dette opplagte fordeler, ved at man ikke må inn på service like ofte som før. Nordmenn kjører i snitt 12.772 kilometer i året med elbilene sine, og det taler for at veldig mange av våre kunder vil få et enklere bilhold som følge av denne endringen, sier Knudsen.