-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bentley i eksklusivt opplag
For 75 år siden kjørte Le Mans-vinner og eventyrer Woolf Barnato raskere enn det berømte Blåtoget gjennom Frankrike. Slikt må selvsagt markeres med spesialmodell og sosietetsarrangement.
Det var på et party i Cannes at Barnato, lederen for The Bentley Boys som hadde vunnet Le Mans i 1928, 1929 og 1930 med en Bentley Speed Six, fortalte at han skulle klare å kjøre raskere enn det blå ekspresstoget mellom Cannes og Calais.
For å bevise sin påstand startet han samtidig som toget forlot stasjonen i Cannes neste morgen. Han krysset Kanalen neste dag, og var i London fire minutter før toget ankom stasjonen i Calais.
Bentley Motors og spesialdivisjonen Mulliner markerer begivenheten med en spesialutgave av den luksuriøse Arnage. Arnage Blue Train Series skal være så eksklusiv at ordreboken allerede er lukket før vi vanlig i det hele tatt visste at den var åpnet. Ikke uventet finner flesteparten av bilene sine kunder i USA.
Kraft og krom
Under det lange panseret finner vi en 450-hesters utgave av Bentleys 6,75-liters twin turbo V8-motor. Maks dreiemoment er 875Nm ved 3.250 omdreininger, og det er nok til å gi den store bilen en aks-tid til 100km/t på drøye 5,5 sekunder og en potensiell toppfart på 270 km/t. Chassis og tuning av hjulopphengningen er hentet fra Arnage R.
Eksteriørt kjennetegnes Blue Train Series av 19-tommers spesialfelger, soltak, masse krom og to doble eksosrør. Både front- og bakfangere er spesialdesignet og bilene har fått spesielle lufteventiler bak forhjulene. Den eksklusive serien får den bevingede B-en i sort både på utsiden og på dashbordet – en vanlig spesialitet på Bentleyer utenom det vanlige.
For noen uker siden fikk den første modellen i spesialserien følge av den originale ”Blue Train” Speed Six og andre historiske Bentley-modeller til en historisk reise fra Cannes til London langs Barnatos originale rute.
Årets utgave var nok mer komfortabel enn den opprinnelige, med innlagte attraksjoner som vinsmaking samt overnattinger og gastronomiske opplevelser på slott langs veien.