-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lincolns nye sportslimo: MKS
Også det andre Lincoln-konseptet i Detroit hadde tatt i bruk de nye bokstavkodene. Her har vi en luksusbil som skal på markedet i 2008, og da skal den hete det samme som prototypen: MKS.
Som vi tidligere har presisert, dette er ikke et Jaguar-navn. Bilen heter ikke Mark S, den heter MKS.
Dette blir luksusmerkets flaggskip, bilen kommer til å bli posisjonert over dagens LS, og håpet er selvfølgelig at denne skal kunne hjelpe Lincoln på vei tilbake mot nye høyder. Om ikke så store høyder, så i hvert fall litt høyere høyder enn i dag.
I fjor solgte merket 123.000 biler, de tapte 27.000 biler i et år der luksussegmentet fordoblet seg. Og vi skal ikke lenger tilbake enn til 1990 for å finne et årlig Lincoln-salg på en kvart million.
Stor og mektig
Det skal det altså gjøres noe med, blant annet ved å få denne luksusbilen i produksjon.
Det er en ganske stor og mektig bil, men overhodet ikke så dominerende som Chryslers Imperial. Og den ganske lekre linjeføringen rundt den bakre takstolpen viser at det er nok noen av de sportsligere europeiske luksusbilene, for eksempel BMW 5-serie, man kunne tenke seg å utfordre.
Hjelp fra Volvo
Det er selvfølgelig lange lister over utsøkte materialer og dundrende in-car-entertainment utstyr som fulgte presentasjonen. Mer interessant er det at her får vi en meget aktiv firehjulsdrift med krefter fra en 4,4-liters V8 motor på 315 hk. Den trekker gjennom en seks trinns automat.
Det skal bli spennende å se om svenske Peter Horbury - det var han som snudde opp ned på hele Volvos formspråk og definerte Volvo inn i premium-segmentet, klarer å snu Lincoln-utviklingen. Denne modellen virker i hvert fall lovende.
PS. Selv om Lincoln nå sier at de skal gjennomføre alfanumeriske modellnavn, lover de allikevel at den forholdsvis nyintroduserte Zephyr skal få lov til å hete det hele sitt modelliv. Da er det i hvert fall én Lincoln jeg kommer til å huske navnet på.