-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Lincoln MKX kom hjem
Lincolns konseptutgave av MKX debuterte i Beijing i april. Så ble den hentet hjem til USA for å stå på bilutstillingen i Los Angeles.
De fleste er nok ganske enige om at dette såkalte konseptet skal bli den tredje i en serie av fire helt nye Lincoln-modeller som skal være på plass innen modellår 2016.
Riktignok forteller designerne oss at denne bilen er inspirert av fly og motorsykler. For meg ser den ut som en ganske trygg SUV som er designet for å kunne være en fellesnevner for alle smak- og trendretninger over hele kloden.
Det har allerede vært avholdt en rekke kundeklinikker både i USA og i Kina – de har åpenbart ikke vært dramatiske, for det har ikke skjedd noen endringer på bilen i det halve året som har gått siden Auto China denne våren.
Off-roader
Til å være en luksus-SUV har Lincoln lagt ganske stor vekt på tilsynelatende terreng-egenskaper.
Høy bakkeklaring, skliplaten foran ser ut som den er separat (og derfor ekstra kraftig), hjulåpningene er «forsterket» av noe som ser ut som et slags motstandsdyktig kunststoff, samtidig som den elegante aluminiumprofilen som forbinder hjulåpningen foran med de bak, der Lincoln-emblemet er gravert inn, forteller at denne er velegnet til en opera-premiere også.
Hekken er også ganske ekspressiv. Den skrå taklinjen der bak, sammen med muskler over bakhjulene, må nok tolkes i retning av sportslige intensjoner. 21-tommers hjul ødelegger ikke akkurat for dette inntrykket.
Viktig segment
Både den splittede grillen foran og baklys i hele bilbredden er en del av de nyeste Lincoln designs-signalene.
Når denne modellen kommer i produksjon (det er ingen vits i å si ‘hvis’) vil den havne rett i et sterkt voksende segment. I dag har denne biltypen 36 prosent av det globale luksusmarkedet. Man regner med at det vil øke til 44 prosent innen 2018.