-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Endelig: den nye Bugatti
Niniette blir navnet på den nye Bugattien. Det debuterer i Monaco neste år.
Det er egentlig et logisk navn, Niniette var Ettore Bugattis kjelenavn på datteren Lidia. Og at det dreier seg om en båt er også logisk – Bugatti var med på en rekke racer- og luksusbåter i 30-årene.
Nå har altså VW-filialen Bugatti i Molsheim slått seg sammen med Palmer Johnson (hovedkvarter i Monaco) for å bygge den ultimate luksusyachten.
Palmer Johnson har nesten like lang, og like god, historie som Bugatti. De startet i 1918, selvfølgelig først med trebåter og en rekke berømte seilbåter, og har alltid ligget i forkant av teknologisk utvikling.
Den båten de bygget for den spanske kongen på slutten av 70-tallet, var verdens raskeste yacht i hele ti år, før noen tok den igjen.
Nye materialer
Aluminium var lenge et foretrukket materiale inntil de nå har begynt å bygge skrog i karbonfiber, og de har gått mange nye veier i arkitektur, som gjør at produktene derfra kanskje ser litt annerledes ut.
Båten de gjør sammen med Bugatti dominerer bildet omtrent like mye som Bugattis biler, og det påstås fra begge samarbeidspartnerne at mange styling-ideer er hentet fra de klassiske Bugattiene, først og fremst Type 41, Royale.
Man trenger kanskje en slik forklaring når man må fortelle at prisen er fra 2 millioner euro og oppover.
Men, det skal designerne ha, de har i hvert fall klart å kombinere to-farge oppskriften som har fulgt Bugatti nesten fra tidenes morgen opp til Veyron.
Flere størrelser
I motsetning til bilene kan båten fås i forskjellige størrelser. Fra 41 fot opp til 88. For en som ikke er veldig god på å sette sjøbein, ser det ut som om skroget er i tett slekt med Palmer Johnsons SuperSport serie – men de er meget større (opp til 72 meter).
Den midterste av Niniettene, 63-foteren, har en salong oppe som måler 63 kvm. Og en under dekk på 43 kvm, pluss soveplass for inntil fire og dessuten en hytte til mannskap.
Ingen av de tre modellene er fartsfantomer på linje med Veyron, eller den kommende Chiron. Riktignok er det ikke fortalt noe om maskinavdelingen i Niniette, men det fortelles at toppfarten er 30 knop (SuperSport byr på 38).
Men uansett lengde og motor, det vil ta et års tid å bygge ditt eksemplar. Og hvis du vil se nærmere på den før du bestiller, så treffer du den nok på båtshow i Monaco eller Cannes neste år.