-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Pacifica: Chryslers nye minivan
Chrysler tenker nytt om både konseptet og navnet når Chrysler Town & Country nå redesignes og skifter navn til Pacifica.
Det er nå 32 år siden Chrysler sjokkerte verden med Voyager. Mitsubishi hadde året før lansert Space Wagon og Renault var klar til å lansere Espace.
Tre produsenter fra tre ulike verdensdeler redefinerte begrepet van ved å bygge personbilliknende komfort og kjøregenskaper inn i dem.
For Chrysler ble Voyager og suksessen som fulgte med bilen også selskapets redning i en hardt presset tid.
På bilmessen i Detroit står 2017-utgaven av bilen som nå ser mer ut som en moderne crossover enn våre foreldres minivan.
Ikke bare endres utseendet radikalt for den 5,17 meter lange bilen som går fra å være en 2+3+2-seter til 2+3+3-seter, men støvet børstes også av navnet Pacifica som var navnet på en variant av bilen fram til 2008.
Ikke like pop
– Minivan er fortsatt det beste verktøyet, sa Tim Kuniskis under messeåpningen, og la til at SUV-er og crossover naturligvis er storartede biler, men de er ikke det beste verktøyet for familier som effektivt trenger å transportere mennesker og bagasje.
– Det er grunnen til at minivan fortsatt eksisterer, konkluderte Kuniskis. Så skyvedørene bak beholdes.
Men mange valgmuligheter gjør at færre amerikanere nå kjøper minivan. I 1995 sto minivanene for 8,4 prosent av bilsalget i USA, i fjor var det krympet til 2,9 prosent.
Så selv om den nye bilen har identisk lengde med modellen som erstattes, pakkes den med bedre innvendig plass og inntil åtte sitteplasser.
Smartere
Stow’n Go seteløsningen gjør det enda enklere enn tidligere å pakke bort både andre og tredje seterad for å maksimere bagasjeplassen. Midtre seterekke er dessuten konstruert slik at et fastmontert barnesete ikke hindrer adgang til de bakre setene.
Kuniskis lover også en hybrid av Pacifica med elektrisk rekkevidde på rundt 50 km. I standardutgave yter Pacifica 287 hk tatt ut av en 3,6-liters V6-motor.
Takket være sterk salgsvekst for Jeep solgte Fiat Chrysler Automobiles 2,26 millioner biler i USA i fjor (+7,2 %)