-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Renaults eldrevne GT
Med konseptet Trezor hinter Renault både om fremtidig designretning og teknologivalg.
Trezor er naturligvis en av stjernene på Paris Motor Show fordi den peker ut retningen for Renaults fremtidige design. Således representerer toseteren neste kapittel i Renaults veivalg under i designsjef Laurens van den Ackers regime.
Van den Ackers historie hos Renault går tilbake til 2009 og konseptet DeZir som et par år senere ble til Clio. Siden har han fylt på med suksessrike modeller.
Den smale grillen på Trezor og elementer fra luftinntak kan bli å finne på fremtidige Renaulter, og van den Ackar la under presentasjonen av bilen ikke skjul på at måten å åpne taket på er som å løfte av lokket på en juveleske, for å se hva som skjuler seg på innsiden.
Dette er fortsatt en historie om kjærlighet, proklamerte van den Acker mot bilen, en elmotorisert Grand Tourer med 350 hk og 380 Nm i moment, med akselerasjon til 100 km/t på under fire sekunder, som hinter mot Renaults satsing i Formel E og som under lokket inneholder siste generasjon teknologi i forhold til oppkobling og til autonom kjøring, alt pakket inn i helrødt.
Bilens 1,08 meter høye silhuett peker derimot mot en klassisk, stor GT, 4,70 meter lang og 2,08 meter bred. Vekten bikker så vidt 1600 kilo inkludert de to batteripakkene. Om rekkevidden sier Renault intet.
Trezor kjøres i tre modi: normal, sport og autonom. Renault hevder at den autonome funksjonen ikke bare viser hvordan trafikken kan avvikles sikrere, men også hvordan de om bord kan utnytte tiden til mer fornuftige ting enn blindt å stirre på veien og øvrig trafikk.
I likhet med konsepter fra andre produsenter representerer Trezor nok et skritt på vei mot en ny måte å reise på.
Van den Ackers stil slår tydeligvis an hos bilkjøperne. Renault har så langt i år vokst med 12,6 prosent i EU/Efta-området, ifølge tall fra den europeiske bilprodusentorganisasjonen ACEA.