-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Stamfar for ny Mercedes-familie
Med konseptbilen Generation EQ gir Mercedes oss et innblikk i fremtidens elbiler.
Mercedes’ første elbil er basert på en B-Klasse, men slik blir det ikke i fremtiden. Nå utvikles en helt ny skalerbar plattform spesielt for elbiler i alle størrelser. Det gir helt nye muligheter for designere så vel som ingeniører.
Les også: Audi med elektrisk timeplan
En intelligent materialmiks av stål, aluminium og karbonfiber skal holde vekten nede uten at det går på bekostning av sikkerheten.
I Paris viser Mercedes den SUV-inspirerte konseptbilen Generation EQ – en forsmak på en serie biler under det nye merkenavnet EQ.
Fire pilarer
- Fremtidens mobilitet hos Mercedes-Benz består av fire pilarer: Sammenkoblet, autonomt, delt og elektrisk. «Generation EQ» representerer en intelligent kombinasjon av alle disse elementene, sier Dr. Dieter Zetsche, styreformann i Daimler AG og leder for Mercedes-Benz Personbil.
- Den utslippsfrie bilen er fremtiden, og vår nye EQ merkevare går langt utover elektriske biler. EQ står for et omfattende elektrisk økosystem av tjenester, teknologier og innovasjoner.
Smart layout
Generation EQ har elektriske motorer på begge aksler for å oppnå firehjulsdrift, med batteripakken plassert i gulvet mellom akslene. Denne utformingen gir lavt tyngdepunkt og muligheter for et fleksibelt interiør.
Motorene har en samlet effekt på 408 hestekrefter og et dreiemoment på 700 Newtonmeter over hele registeret. Generation EQ gjør null til hundre på fem sekunder og har en teoretisk rekkevidde på 500 kilometer med en 70 kWh batteripakke.
Rask lading
Bilen er klargjort for lading via hurtigladestasjoner, veggboks i hjemmet og induksjonslading etter den europeiske standarden Combined Charging System (CCS).
Ladestandarden tillater rask lading med langt større kapasitet enn i dag. Foreløpig ladekapasitet strekker seg fra 50 (mest vanlig) til 150 kW, men på lang sikt er kapasitet på inntil 300 kW planlagt.
Det vil i så fall muliggjøre at man «fyller på» energi nok til 100 kilometer kjøring i løpet av fem minutter.
Mercedes viser også mer konkret fremtid gjennom de nye Smart-modellene med elektriske drivlinjer.