-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kompakt crosser fra Lexus
Lexus viser UX Concept på Paris-utstillingen, et klart signal om at en kompakt crossover er på trappene.
Det er ED2, Lexus’ designsenter på den franske rivieraen, som har ansvar for utformingen av konseptet.
Og på tross av kompakte dimensjoner er vi aldri i tvil om familietilhørigheten. Det er nok å kaste et blikk på den dominerende grillen som noen tydeligvis må like. På denne kompakte bilen ser den ut til å ville sluke alt som kommer i dens vei.
Det kan virke som Lexus har produksjonsplanene klare for en kompaktmodell i sjiktet under NX, og dette er jo en nisje som får stadig flere tilhengere etter hvert som utvalget øker.
Hvis / når Lexus realiserer denne modellen vil den rette seg mot nylig lanserte Audi Q2, og vi har jo sett at BMW tenker i tilsvarende retning med sin kompakte X2 Concept.
Konseptbilen er utstyrt med show-effekter som en gjennomsiktig A-stolpe og videokameraer i stedet for utvendige speilhus. Disse kan vi være sikre på IKKE å finne igjen på produksjonsutgaven.
Innendørs finner vi det Lexus omtaler som et kinetisk sete som skal bevege seg i takt med sjåføren under ulike kjøresituasjoner. Instrumenteringen ser ut til å være hente fra en science fiction-film og består av hologrammer.
Lexus sier ikke et ord om teknikk, men det er liten tvil om at den har mye til felles med Toyota C-HR som straks er i produksjon og som kommer til Norge i løpet av våren 2017. Og vi er trygge på at den kommer med hybrid drivlinje, slik hele Lexus-familien for øvrig gjør.
De fysiske målene er 440 x 190 x 152 cm (LxBxH) over en akselavstand på 264 cm.