-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Subarus norske håp
Dette er modellen som skal få fart i det norske Subaru-salget igjen. I alle fall om det går som importøren håper på.
Selv om den begynner å trekke på årene, var XV ifølge OFV Subarus mest solgte modell i 2016 etter en dupp året før. Men det er et stykke opp til nivået modellen befant seg på i toppåret 2012 da det ble registrert 2191 XV på norske skilter.
Modellen som i dag avdukes i Genève er ny tvers igjennom og bygget på en topp moderne «Subaru Global Platform» som skal være med det lille japanske merket inn i fremtiden.
Den nye plattformen er selvsagt klargjort for el- og hybriddrift. Subaru lover en bil med dynamisk kjøreglede, mindre vibrasjon og støy og en bil som er mer stabil på veien.
Som sin forgjenger får også nye Subaru XV en bakkeklaring på 22 cm, og de øvrige målene er heller ikke ulike. Lengden er økt med 1,5 cm og bredden med 2 cm mens høyden er uendret.
Og selvsagt har den Subarus avanserte frehjulsdrift, boxermotor og Eyesight sikkerhetssystem som i dag vel er standard på så godt som alle nye modeller derfra.
XV har mye til felles med nye Impreza, og begge disse modellene er klare for norsk lansering til høsten.
Tekniske detaljer og priser er foreløpig ikke fastlagt, men vi har allerede avslørt en del i vår forhåndsomtale av bilen og gjennom konseptbilen som ble vist i Genève i fjor.