-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
To spreke fra Subaru STI
Subarus avdeling for trimming og motorsport, STI, lanserer to nye spesialmodeller i begrenset opplag på det amerikanske markedet.
Det dreier seg om WRX STI Type RA og BRZ tS, de to første STI-modeller som noensinne er lansert på det amerikanske kontinent.
Førstnevnte er en spesialutgave av WRX STI som markedsføres i Europa. I USA selges i dag kun den mer moderate WRX-utgaven uten STI i betegnelsen.
Den amerikanske STI-versjonen har lavere vekt gjennom bruk av karbonfiber i tak og bakvinge, samtidig som den får litt høyere effekt.
WRX STI Type RA henter ut 310 hester av den 2,5-liters turbo boxermotoren, 10 mer enn den europeiske utgaven. Maks dreiemoment er 393 Newtonmeter ved 4000 omdreininger (EU-utgaven har 407 Nm).
Den har en rekke detaljer som skiller seg fra en vanlig WRX, som store luftinntak, 19-tommers, gullfargede felger, Bilstein dempere og Brembo bremser rund baut.
Innomhus er den utstyrt med ratt i semsket skinn, Recaro bøtteseter, rød startknapp og en platte som forteller hvilket nummer den er av de 500 spesialutgavene.
BILTEST: Subaru WRX STI møter Volkswagen Golf-R
BRZ tS er stivet opp i forhold til den vanlige modellen, har 205 hestekrefter (5 ekstra) og et dreiemoment på 211 Newtonmeter (+ 6 Nm).
Også her er det spesialiteter som 18-tommers hjul med 215/40 dekk av typen Michelin Pilot Sport 4. Den har Sachs dempere mens Brembo tar seg av stoppegenskapene.
Vi har tidligere omtalt BRZ-modellen i forbindelse med Tokyo Auto Salon, og vi har nylig vist spionbilder av en nærmest umaskert modell under testing i USA.
Begge modellene skal bygges i 500 eksklusive eksemplarer og kommer på det amerikanske markedet i første kvartal 2018.
Så er dette noe norske Subaru-entusiaster kan se frem til?
– Modellene kommer foreløpig ikke til Europa og Norge, men det er jo lov å håpe på at det kan endre seg, sier Subarus norske informasjonsdirektør, Stian Thrane.