Mercedes i Detroit

Mercedes i Detroit

Mercedes i Detroit

Mercedes i Detroit
Mercedes-AMG boss Tobias Moers
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet

Ny betegnelse hos Mercedes-AMG

Mercedes-AMG innfører nye modellbetegnelser til CLS, E-Klasse Coupé og E-Klasse Cabriolet.

Publisert Sist oppdatert

Mercedes-AMG benytter Detroit-utstillingen til å introdusere nye 53-betegnelser til CLS og de sporty E-Klassevariantene.

Den nye 53-serien tar utgangspunkt i en tre liters rekkesekser og utstyrer denne med twin turbo, hvorav den ene er eksosdrevet og den andre er en elektrisk kompressor.

Fordelen med elektrisk kompressor er at den virker umiddelbart ved lave turtall, i motsetning til en eksosdrevet turbo som trenger et visst turtall før den våkner til live.

Vi prøvde prinsippet hos Audi for tre og et halvt år siden, – den gang i kombinasjon med dieselmotor – så dette er garantert noe vi vil finne i flere biler fremover.

Motoren yter 435 hk og har et dreiemoment på 520 Newtonmeter. En EQ boost start-alternator leverer 22 ekstra hestekrefter og 250 Newtonmeter og driver i tillegg bilens 48V-system.

Bilene har AMG Speedshift 9G Tronic girkasse og fullt variabel AMG 4Matic+ firehjulsdrift.

CLS og E-Klasse Cabriolet gjør null til hundre på 4,5 sekunder mens E Coupé er tidelen raskere. Toppfarten for alle tre er 250 km/t, med mindre du kjøper en AMG Drivers Pack som øker denne til 270 km/t.

På tross av den høye effekten er snittforbruket relativt beskjedne 0,84 liter på mila (0,85 for Cabriolet).

Designmessig skiller de nye AMG-modellene ut gjennom en twin-blade grill, panser i A-design, AMG sidepaneler, diffuser innfelt i bakfangeren og store, runde eksosrør i krom.

– Med den nye 53-serien utvider vi vår portefølje i et første skritt mot en hybridisert fremtid med en ledende kombinasjon av sporty design, ytelser og effektivitet, sier Tobias Moers, styreformann i Mercdes-AMG.

Powered by Labrador CMS