-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny betegnelse hos Mercedes-AMG
Mercedes-AMG innfører nye modellbetegnelser til CLS, E-Klasse Coupé og E-Klasse Cabriolet.
Mercedes-AMG benytter Detroit-utstillingen til å introdusere nye 53-betegnelser til CLS og de sporty E-Klassevariantene.
Den nye 53-serien tar utgangspunkt i en tre liters rekkesekser og utstyrer denne med twin turbo, hvorav den ene er eksosdrevet og den andre er en elektrisk kompressor.
Fordelen med elektrisk kompressor er at den virker umiddelbart ved lave turtall, i motsetning til en eksosdrevet turbo som trenger et visst turtall før den våkner til live.
Vi prøvde prinsippet hos Audi for tre og et halvt år siden, – den gang i kombinasjon med dieselmotor – så dette er garantert noe vi vil finne i flere biler fremover.
Motoren yter 435 hk og har et dreiemoment på 520 Newtonmeter. En EQ boost start-alternator leverer 22 ekstra hestekrefter og 250 Newtonmeter og driver i tillegg bilens 48V-system.
Bilene har AMG Speedshift 9G Tronic girkasse og fullt variabel AMG 4Matic+ firehjulsdrift.
CLS og E-Klasse Cabriolet gjør null til hundre på 4,5 sekunder mens E Coupé er tidelen raskere. Toppfarten for alle tre er 250 km/t, med mindre du kjøper en AMG Drivers Pack som øker denne til 270 km/t.
På tross av den høye effekten er snittforbruket relativt beskjedne 0,84 liter på mila (0,85 for Cabriolet).
Designmessig skiller de nye AMG-modellene ut gjennom en twin-blade grill, panser i A-design, AMG sidepaneler, diffuser innfelt i bakfangeren og store, runde eksosrør i krom.
– Med den nye 53-serien utvider vi vår portefølje i et første skritt mot en hybridisert fremtid med en ledende kombinasjon av sporty design, ytelser og effektivitet, sier Tobias Moers, styreformann i Mercdes-AMG.