Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC facelift
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F facelift
Foto: Automedia©
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus
Lexus RC-F GT Concept
Foto: Lexus

Lexus utvikler gateracer

For drøyt to år siden viste Lexus en konseptbil som kjørte noen oppvisningsrunder på bane. Nå er noe tilsvarende observert på Nordsløyfa – en god indikasjon på at den gjøres produksjonsklar.

Publisert Sist oppdatert

Lexus RC-F GT Concept debuterte på Toyota Grand Prix i Long Beach våren 2016, der den kjørte noen kjappe oppvisningsrunder.

Siden har Lexus bygget en GT3-racer basert på konseptet, men nå skal den også danne grunnlag for en gatebil. RC F GT kan nok være en aktuell betegnelse for denne.

Motoren er den samme som i dagens toppmodell, RC-F – en normalt pustende femliters V8 med 477 hestekrefter og et dreiemoment på 530 Newtonmeter.

Sjekk norske priser og data for Lexus RC F i vår database

Men det som gjør denne spesialutgaven ekstra potent er en vektreduksjon på over 350 kg fra de opprinnelige 1740 kg.

Panser, skjermer, tak, koffertlokk, støtfangere med mer er støpt i karbonfiberforsterket plast (CFRP).

Interiøret er slanket gjennom bruk av lette materialer i seter, dashbord etc., og vinduene er laget i polykarbonat i stedet for glass. Langt fra ideelt med hensyn til støydemping, men supert for å spare vekt og svært vanlig på løpsbiler.

Som du skjønner er dette en bil for entusiaster som liker å kose seg på bane. Vi får håpe de har noe annet å kjøre med når de skal på langtur med familien.

Foreløpig vet vi ikke når denne spesialutgaven kommer på markedet, men vi vet at Lexus forbereder en facelift av den vanlige RC-modellen også.

Hos oss er det primært hybridutgaven RC 300 h som selges, men 5 hittil i år og 21 i hele fjor gjør den jo ikke til noen direkte volumselger.

Powered by Labrador CMS