-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her er nye 911 Cabrio
Her er neste generasjon Porsche 911 Cabriolet – nærmest umaskert.
Det er ikke mange ukene siden Porsche avduket nye 911 Coupé (kodenavn 992) på bilutstillingen i Los Angeles. Derfor er det overraskende at denne nærmest umaskerte bilen kjører rundt på offentlige veier i Tyskland.
Kanskje Porsche tenker at det er liten fare for at noen skal oppdage den – det er jo ikke akkurat noe revolusjonerende over designen sammenlignet med forgjengeren.
Den har også tilsvarende takløsning for kalde og våte dager – en elektrisk drevet kalesje.
Familielikheten er slående mellom de to karosseriformene vi har møtt til nå, så vi er trygge på at også Targa-utgaven vil følge i samme fotspor.
Denne uken bringer britiske Autocar et intervju med Porsche 911-ingeniøren, August Achleitner, som røper at en hybridisering av 911 også ligger i planene, men først om noen år.
Og det er ikke primært for å få ned forbruket, men snarere for å spisse ytelsene. Skjønt bilen kan kjøres rent elektrisk over begrensede avstander.
Achleitner har tidligere avskrevet en plug-in løsning i 911, grunnet den ekstra vekten et stort batteri medfører.
Mest sannsynlig snakker vi derfor om et system a la det som ble benyttet i Porsche 919 Hybrid – Le Mans-bilene som generer energi fra eksosen og bruker denne for å gi raskere akselerasjon ut av kurver.
I 911 er det naturlig å montere et slikt system i fronten for å kompensere for motoren som er montert i hekken og dermed oppnå bedre vektbalanse og lavere tyngdepunkt.
Det foreligger ingen detaljer om hvorvidt Porsche vil benytte hybrid-løsningen i en toppmodell, slik de gjør med Panamera og Cayenne Turbo S E-Hybrid, eller om det skal anvendes i en mer moderat utgave.